-

Pester 60% dintre români vor continua să utilizeze maşina personală ca mijloc de transport zilnic

Aproape două treimi dintre români (63%) vor continua să utilizeze maşina personală va mijloc de transport zilnic, în următorii doi ani, arată un studiu Deloitte, publicat luni.

În prezent, maşina personală continuă să fie mijlocul de transport zilnic preferat de 40% dintre români, în timp ce consumatorii din România sunt dispuşi să plătească în plus pentru o maşină dotată cu diverse sisteme bazate pe tehnologie, în special pentru creşterea siguranţei (91%), cu motorizare alternativă, electrică sau pe baterie (89%), şi cu dispozitive pentru conectare (87%).

Totuşi, chiar dacă românii ar plăti mai mult pentru o maşină electrică decât pentru una cu motor cu combustie internă, 70% se aşteaptă să se încadreze într-un interval de preţ de până în 100.000 de lei pentru un astfel de autovehicul.

În acelaşi timp, şapte din zece participanţi din România sunt de acord să ofere acces la datele personale colectate cu ajutorul tehnologiei de bord dacă acestea sunt utilizate pentru actualizarea informaţiilor referitoare la siguranţa rutieră şi pentru prevenirea accidentelor (74%), pentru raportări legate de funcţionarea maşinii (71%), pentru actualizarea informaţiilor cu privire la congestiile din trafic şi rutele alternative (68%), sugestii de rute mai sigure şi indicaţii despre parcările din apropiere (câte 66% dintre sufragii).

Potrivit sursei citate, 44% dintre respondenţi au menţionat că, în această perioadă, şi-au schimbat planurile cu privire la achiziţionarea unui autovehicul. Astfel, pentru 16% schimbarea a constat în faptul că au decis să îşi cumpere o maşină personală, deşi anterior nu intenţionau, pentru a evita transportul public.

Ca modalitate de plată, românii încă preferă numerarul (55%), în timp ce doar patru din zece apelează la credit bancar sau la leasing pentru achiziţia unei maşini. De asemenea, aceştia rămân reticenţi cu privire la achiziţia unei maşini în mediul online, astfel că peste 80% optează pentru achiziţia fizică.

Referitor la criteriile de accesare a unei aplicaţii de mobilitate, pe primul loc se află preţul, urmat de uşurinţa utilizării. Pentru segmentul de persoane de peste 55 de ani, uşurinţa utilizării este pe primul loc, iar preţul, pe locul al doilea.

Studiul Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study a fost realizat pe baza unui sondaj derulat în trimestrul patru al anului trecut, la care au participat mai mult de 26.000 de consumatori din 25 de ţări, dintre care peste 11.000 din zece state europene, respectiv Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Polonia, România, Spania şi Marea Britanie.

Foto: pixabay

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept