-

CFR Călători are în vedere finalizarea procedurilor pentru reîncadrarea ţării noastre în zona climatică I

CFR Călători are în vedere finalizarea procedurilor pentru reîncadrarea ţării noastre în zona climatică I, ceea ce presupune circulaţia trenurilor în condiţii meteorologice de vară extremă, urmare evoluţiei climatice din ultimii doi ani, a anunţat luni compania.

'Reîncadrarea în zona climatică I va permite CFR Călători realizarea şi autorizarea modificărilor pentru materialul rulant nou şi modernizat în vederea creşterii confortului termic pe timp de vară', susţin reprezentanţii CFR Călători.

CFR Călători a publicat marţi un comunicat de presă referitor la funcţionarea instalaţiilor de aer condiţionat din trenuri.

'Urmare a acestui comunicat, a articolelor şi comentariilor apărute ulterior în mass media, CFR Călători face următoarea precizare: România se află în prezent în zona climatică II, conform fişei UIC 553-1/2005, raportat la clasificările pe zone climatice a ţărilor membre UIC din Europa, ale cărei prevederi se aplică la proiectarea şi construcţia instalaţiilor de climatizare din vehiculele feroviare', precizează compania.

Astfel conform acestei fişe, repartiţia pe zone este următoarea: Zona I , +40 grade C şi umiditate relativă 40% (Grecia, Italia, Portugalia, Spania), Zona II +35 grade Cşi umiditate relativă 50% (Albania, Austria, Belgia, Bosnia - Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Danemarca, Franţa, Germania, Ungaria, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, Iugoslavia şi Macedonia, România, Serbia- Muntenegru, Slovacia, Slovenia, Elveţia).

În Zona III, cu +28 grade C şi 45% umiditate relativă se află: Finlanda, Marea Britanie, Norvegia, Suedia.

Reprezentanţii CFR Călători au menţionat marţi, într-un comunicat, că instalaţiile de climatizare din trenuri nu mai pot atinge valorile de regim optim de funcţionare, având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă depăşeşte 35 - 38 grade.

Asta, în condiţii de funcţionare la temperaturi de peste 45 - 48 grade, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului, şi umiditate de 80%.

Totodată, reprezentanţii CFR admit că gradul de ocupare afectează confortul călătorilor.

CFR Călători recomandă pasagerilor să îşi planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziţie în graficul unei zile de circulaţie şi să îşi procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport şi pentru a se putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat, folosindu-se întregul parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic.

Foto: pixabay

Articole înrudite

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept