Ascultă 5 minute de muzică clasică – proiect Radio România Muzical
Din 1 şi până în 31 martie, Ascultă 5 minute de muzică clasică în spaţii neconvenţionale - hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, graţie unui proiect Radio România Muzical, unicul post românesc dedicat exclusiv muzicii clasice şi de jazz.
28 Februarie 2018, 08:55
Proiectul aduce în fiecare zi înregistrarea unei lucrări foarte cunoscute, în spaţii aglomerate şi neobişnuite pentru audiţia muzicii clasice, deschizând astfel, către publicul larg, universul acestui tip de artă sonoră, etalon al valorii şi tradiţiei.
Unul dintre principalele proiecte educative şi culturale ale corporaţiei publice Radio România, campania Ascultă 5 minute de muzică clasică a pornit în octombrie 2010 şi de atunci se derulează bianual, pe parcursul lunilor martie şi octombrie.
Începând cu martie 2018, ambasador al proiectului Ascultă 5 minute de muzică clasică este violonistul Alexandru Tomescu: „Mă bucur din toată inima să mă alătur campaniei Radio România Muzical Ascultă 5 minute de muzica clasică. Este un demers remarcabil prin creativitatea şi ingeniozitatea sa. Sunt sigur că aceste 5 minute de muzică clasică pe zi, timp de 2 luni pe an, vor trezi gustul multora dintre ascultători nu doar pentru muzica clasică, ci şi pentru arte, cultură şi frumos, îmbunătăţind viaţa multora şi deschizând noi ferestre existenţei noastre spirituale.”
Alexandru Tomescu va fi prezent în studioul Radio România Muzical miercuri, 28 februarie, ora 18:15, pentru un dialog legat de proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică. Primul eveniment ce-l are în prim plan pe Alexandru Tomescu va avea loc sâmbătă 24 martie, de la ora 18:00 la ParkLake Shopping Center din Bucureşti, chiar în ziua când Radio România Muzical sărbătoreşte 21 de ani de existenţă.
„Din 2010, parteneri ai acestui proiect Radio România Muzical. Putem spune, deci, că e deja o tradiţie. E un eveniment aşteptat, anul acesta am avut chiar întrebări din partea colegilor din hipermarketurile noastre din ţară înainte să transmitem informaţia că vom relua colaborarea şi în 2018. Hipermarketul este un loc comun modern, o constantă a vieţii noastre, a tuturor, şi cu atât mai mult poate fi folosit ca un canal de transmitere a unor mesaje frumoase. Şi dacă muzica e atestată de peste 40.000 de ani, nu vedem de ce să nu continue să se audă în toate locurile care ne definesc social, la un moment dat în istorie. Deşi probabil suntem văzuţi ca un canal neconvenţional pentru a difuza muzica clasică, noi o simţim ca pe un lucru perfect natural, clienţii noştri sunt în egală măsură sensibili la muzicalitate şi la acorduri dintre cele mai complexe. Ne place proiectul şi îl vom susţine de fiecare dată, şi o facem şi pentru o experienţă complexă a clienţilor noştri în hipermarketurile Cora” - Camelia Popescu, Manager Comunicare şi Publicitate Cora România.
„Librăriile Humanitas au susţinut mereu proiectele de promovare a muzicii clasice, fie prin iniţiativa Radio România Muzical Ascultă 5 minute de muzică clasică, fie prin parteneriatele cu Festivalul şi Concursul Enescu. Cu o selecţie generoasă de muzică clasică pe rafturi şi cu selecţii de carte dedicate marilor muzicieni, melomanii găsesc mereu, alături de cele mai recente apariţii editoriale şi discografice, şi un fundal muzical plăcut, adesea pus la dispoziţie de Radio România Muzical” – Bogdan Baciu, coordonator Marketing şi vânzări Librăriile Humanitas.
„Ne bucurăm să fim alături de Radio România Muzical încă de la începutul proiectului Ascultă 5 minute de muzica clasică şi să sărbătorim împreună a 9-a aniversare a acestui proiect în anul Centenarului Marii Uniri. Pentru noi este o plăcere să ne numărăm printre prietenii Radio România Muzical şi aş vrea să felicit echipa radio-ului pentru consecvenţa cu care a promovat de-a lungul timpului muzica clasică şi jazz-ul şi pentru că a creat o adevărată comunitate de ascultători îndrăgostiţi de acordurile clasice” - Ionut Simion, Country Managing Partner PwC România.
„Printre obiectivele Arena Mall Bacău se numără valorificarea portofoliului de chiriaşi şi sporirea loialităţii faţă de brand. Se păstrează şi se pune accent pe crearea unei stări emoţionale care să favorizeze shopping-ul. Aşadar, ne-am exprimat fără nicio reţinere interesul faţă de proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică. Întrucât un centru comercial reprezintă mai mult decât branduri de top şi servicii pe măsură, am considerat oportună implicarea noastră în iniţiativa Radio România Muzical. Arena Mall Bacău are un trafic de aproximativ 3,5 milioane de vizitatori pe an, din Bacău, Oneşti, Comăneşti, Moineşti, Iaşi, Piatra Neamţ, Roman, Vaslui, Suceava, Bârlad, Adjud, Focşani, Botoşani şi nu numai. Aceştia se pot bucura de o experienţă deosebită pe muzică clasică în timp ce fac cumpărături, iau masa, servesc o cafea sau se folosesc de un serviciu” - Adriana Vieriu, Digital Marketing Specialist Arena Mall.
Partenerii proiectului pentru ediţia martie 2018: Arena Mall din Bacău, Carrefour România, Castelul Bran, Cora România, CRH România, Dedeman, Hello Shopping Park din Bacău, Iulius Mall din Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava, Librăriile Humanitas, Mega Image, Mobexpert, Mood Media, Palas Mall Iaşi, ParkLake Shopping Center, PwC România, Raiffeisen Bank, Seneca Anticafe, Vivo Piteşti, Vivo Baia Mare.
Proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică a cunoscut din 2014 şi o nouă formă de dezvoltare, graţie unui parteneriat semnat între Radio România şi Ministerul Educaţiei Naţionale. Proiectul facilitează apropierea copiilor faţă de muzica clasică în cel mai simplu mod, prin audiţia concretă a materialelor puse la dispoziţie de Radio România Muzical, care includ atât o lucrare muzicală, cât şi o poveste despre acea piesă muzicală. Copiii au şi posibilitatea de a participa la un concurs derulat online cu întrebări în legătură cu lucrările ascultate. În anul şcolar 2014-2015, aproximativ 120.000 de copii din toată ţara au participat la proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică, în anul şcolar 2015-2016 la proiect au participat 145.000 de copii şi au fost organizate şi două concursuri naţionale: unul de desene inspirate de muzică, pentru elevii claselor primare, şi unul de audiţii muzicale, pentru elevii claselor gimnaziale. În anul şcolar 2016-2017, la proiect au participat 165.000 de elevi şi a fost organizată a doua ediţie a concursului naţional Ascultă 5 minute de muzică clasică.