7 Mai – Termen limită pentru cadastrul gratuit!
Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a început din 20 Martie să trimită înștiințări către primari iar conform procedurii de finanțare, reprezentanții primăriilor au la dispoziție 45 de zile să solicite contractele de finanțare.
02 Aprilie 2018, 15:32
Acestea sunt n limita a 155.000 de lei pentru 2018, mai exact până pe data de 7 Mai. De la data semnării programului de finanțare, cei de la primării au termen de 60 de zile să semneze un contract de prestări servicii iar lucrările se vor derula până în 31 Octombrie 2019.
Marius Nemeș, inginer șef al Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Mureș, a atras atenția în cadrul unei conferințe de presă că primarii trebuie să aibă mare grijă la alegerea executantului cu care doresc să facă lucrările, iar pentru alegerea acestuia trebuie să se țină cont ca persoana fizică autorizată (PFA) să fie înregistrată la finanțe, și dacă semnează cu o persoană juridică dintr-o firmă, societatea respectivă trebuie să fie și ea autorizată de către ANCPI.
„Anul trecut au fost câteva situații neplăcute în care s-au semnat contracte cu o societate comercială care nu era înregistrată la noi, ceea ce a dus la anularea autorizațiilor. De asemenea, a apărut o nouă prevedere în contractul de finanțare prin care primăriile sunt obligate să aleagă sectoarele în care se vor realiza lucrările, împreună cu cei de la OCPI, tocmai pentru ușurarea muncii și pentru a preveni eventualele greșeli. Proiectele de infrastructură sunt prioritare, după ele urmează terenurile declarate la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA)”, a punctat Marius Nemeș.
Lipsa proprietarilor de terenuri nu reprezintă un impediment pentru semnarea contractelor.
Lucian Mănișor, directorul OCPI Mureș a adus în atenție și simplificările tehnice care au fost operate pentru ca lucrările de cadastrare să meargă mai repede. “Faptul că proprietarii sunt plecați din țară, de exemplu, nu reprezintă un impediment pentru semnarea contractelor. Nu avem nevoie de datele personale ale proprietarului (buletin sau certificat de deces). Ar fi de mare ajutor să le avem, dar nu sunt imperios necesare. Important este ca responsabilii de la primării să ne transmită numele proprietarilor și actul original cu numărul titlului de proprietate, atât. În decurs de doi ani de la semnare poate fi solicitat certificatul de moștenitor sau cel de deces, precum și alte date cu caracter personal, dar repet, acestea nu sunt obligatorii”.
Mulți dintre prestatori au de gând să rezilieze contractul de anul trecut deoarece în acest an se alocă mai mulți bani, dar nu sunt sfătuiți să apeleze la așa ceva, este foarte riscant, poate fi considerat ilegal și aceștia pot pierde toți banii.
Reamintim că Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) a alocat pentru acest an un buget de peste 400 de milioane de lei pentru înregistrarea imobilelor în cadrul Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară 2015-2023 (PNCCF), iar anul acesta, fiecare primărie poate primi 155.000 de lei pentru lucrări de cadastru în cadrul PNCCF, buget crescut faţă de 150.000 lei, cât era în 2017, sau 135.000 de lei, în 2016.
Sursă selectivă: zi-de-zi.ro
Sursa Foto: AgroInte