Delta din Carpați: Doripesco, brandul recunoaștere europeană
În inima Țării Bârsei, acolo unde natura creează un echilibru rar între stuf, apă, păsări și vegetație acvatică, s-a născut o poveste de succes românească.

Articol de Ramona Alexandrescu, 11 Aprilie 2025, 13:17
Aici, în comuna Hălchiu, se află Delta din Carpați un areal natural de 415 hectare, cu ape, canale, mlaștini și pajiști umede, declarat sit Ramsar și recunoscut la nivel european. Din acest peisaj autentic s-a născut compania Doripesco, prima firmă din România care a obținut atestare de produse tradiționale din pește.
Invitată în cadrul emisiunii Viața la țară, realizată de Tatiana Mircea, doamna Ruxandra Koc, reprezentanta brandului, a vorbit despre produsele tradiționale, despre inspirație și despre misiunea companiei.
„Fiind în centrul țării, am fost influențați de gastronomia germană, maghiară, dar și de rețetele rușilor lipoveni. Avem în prezent peste 25 de produse listate în marile lanțuri comerciale, multe dintre ele atestate ca tradiționale și chiar cu standard de calitate european”, a explicat Ruxandra Koc.
Printre produsele emblematice se numără novacul afumat din Țara Bârsei, certificat ca produs cu indicație geografică protejată (IGP). Fileurile, afumate la cald cu rumeguș de esență tare, au o aromă inconfundabilă și o textură specifică: galben-aurie, cu reflexe metalice, fără grăsime, ușor sărată, cu gust fin și afumat.
Alături de novac, Doripesco mai produce: salată tradițională de icre de crap, cremă de păstrăv cu brânză, cremă de crap argintiu, aperitivul păstrăvarului, zacuscă din pește cu ciuperci, sote de păstrăv cu spanac, chifteluțe pescărești, picanterie pescărească.
Toate aceste delicii sunt disponibile în hipermarketuri din întreaga țară, în perioada dezlegărilor la pește fiind la mare căutare.
„Povestea Doripesco a început în urmă cu 30 de ani, din dragostea părinților noștri pentru pescuit și pentru gustul peștelui gătit acasă. Ne-am dorit să aducem pe mesele oamenilor produse fără conservanți, cu gustul autentic de altădată. Cererea ne-a confirmat că suntem pe drumul cel bun”, a mărturisit Ruxandra Koc.
În viziunea companiei, peștele înseamnă sănătate, iar dezvoltarea trebuie să vină la pachet cu grija pentru natură și pentru stilul de viață echilibrat.
„Ne dorim să încurajăm românii să mănânce sănătos, dar și să petreacă mai mult timp în aer liber. Peștele e o sursă de energie curată, iar Delta din Carpați e locul perfect pentru a înțelege cât de important este acest echilibru.”