Majoritatea copiilor din mediul rural nu fac sport în afara orelor de școală
Mai mult de trei sferturi (81%) dintre copiii din mediul rural nu participă la activităţi sportive în afara orelor de educaţie fizică de la şcoală, iar 41% dintre părinţi declară că nu pot susţine financiar activităţi sportive organizate/profesioniste, relevă un sondaj al World Vision România.
08 August 2024, 16:11
Cercetarea a fost realizată în rândul părinţilor şi profesorilor de educaţie fizică şi sport din mediul rural şi a vizat accesul copiilor la sportul organizat, 'evidenţiind dificultăţi majore şi nevoi stringente', precizează un comunicat al World Vision România transmis joi.
Rezultatele sondajului subliniază existenţa unor probleme care ţin de infrastructură, de necesitatea unei educării adecvate privind importanţa sportului, mai arată sursa citată.
Potrivit cercetării, 81% dintre copii nu participă la activităţi sportive în afara orelor de educaţie fizică şi sport, 41% dintre părinţii respondenţi declară că nu pot susţine financiar copiii în activităţi sportive organizate/profesioniste, iar 28% dintre aceştia nu ştiu unde şi cum să-şi îndrume copiii atunci când vine vorba de alegerea unui sport organizat/profesionist.
De asemenea, 56% dintre profesori menţionează lipsa unui spaţiu de antrenament dedicat ca principal element de infrastructură important.
În privinţa existenţei bazinelor de înot, 88,5% dintre copii declară că le-ar plăcea să înveţe să înoate, dar aproximativ 30% dintre părinţi spun că nu ştiu unde există cel mai apropiat bazin, iar 41,5% reclamă că cel mai apropiat bazin este la peste 20 km distanţă, mai arată sursa citată.
Pe de altă parte, şase din zece profesori declară că în şcolile în care predau există copii care au înclinaţii sportive. Aceştia nu reuşesc, însă, să practice sportul pentru că familia nu îşi permite costuri de transport/echipament/antrenor (68%), nu au oportunităţi/spaţii de antrenament accesibile (56%) sau nu au suficientă susţinere din partea comunităţii (26%), arată sondajul.
Conform cercetării, există probleme de natură financiară şi de infrastructură în mediu rural, precum şi o nevoie de educare pentru a putea lua decizii informate privind oportunităţile sportive în care copiii ar putea fi implicaţi.
În mediul rural, 'infrastructura sportivă şcolară fie lipseşte, fie este foarte învechită, ceea ce face dificilă practicarea activităţilor sportive', mai arată sursa citată.
Existenţa infrastructurii necesare pentru desfăşurarea activităţilor în şcoală, cât şi utilizarea acesteia sunt indicatori relevanţi pentru calitatea procesului de educaţie, evidenţiază World Vision România.