Prima cale ferată construită de ingineri români, Buzău-Mărăşeşti, la 142 de ani
La 142 de ani de la inaugurarea primei linii de cale ferată, care a fost construită de ingineri români, pe tronsonul Buzău - Mărăşeşti, proiectată pentru o viteză de 120 km/h, trenurile rulează cu 80 km/h, Compania Naţională de Căi Ferate anunţând că se fac eforturi pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie.
19 Octombrie 2023, 17:06
S-au împlinit 142 de ani din momentul în care a fost inaugurată calea ferată dintre Buzău şi Mărăşeşti, informeaza Agerpres.
Lipsa unei legături directe între cele două localităţi s-a resimţit, pentru prima oară, în cazul transporturilor militare din timpul Războiului de Independenţă (1877-1878).
Imediat după război, la iniţiativa primului-ministru Ion C. Brătianu, s-a hotărât să se încredinţeze inginerilor români construcţia căii ferate Buzău - Mărăşeşti, care devenise o prioritate politică, strategică şi economică.
Astfel, linia de cale ferată, în lungime de 90 km, a fost proiectată şi executată în perioada mai 1879 - 1 iunie 1881, sub coordonarea inginerului Dimitrie Frunză, iar la 18/30 octombrie, a fost inaugurată oficial. La acel moment, linia de cale ferată a fost proiectată astfel încât trenurile de persoane să poată circula cu o viteză de 120 km/h.
Treptat însă, din pricina lipsei fondurilor necesare pentru reparaţii, viteza de rulare a trenurilor pe tronsonul dintre Buzău şi Mărăşeşti a scăzut faţă de valorile iniţiale pentru care a fost proiectată cu 40 de km/h pentru trenurile de călători şi cu 20 de km/h pentru trenurile de marfă.
În prezent, pe linia Buzău - Mărăşeşti circulă în jur de 90 de trenuri de marfă şi călători, iar pe anumite sectoare, prin intermediul unor lucrări, s-a reuşit creşterea vitezei de circulaţie în cazul trenurilor de persoane, de la 80 km/h la 100 km/h.
Linia de cale ferată face parte din Magistrala 500 Bucureşti - Suceava a Căilor Ferate Române.