Apeluri de urgență în creștere: Aproape 160.000 de cereri de asistență la numărul 112, în doar 6 zile
Numărul 112 a devenit salvator pentru mulți cetățeni, iar datele recente demonstrează acest lucru, arătând o creștere semnificativă a apelurilor într-o perioadă scurtă de timp. În doar cinci zile, aproape 160.000 de apeluri au fost înregistrate la numărul de urgență 112, semnalând o creștere alarmantă a solicitărilor de asistență.
07 Mai 2024, 15:45
Operatorii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) au preluat şi procesat, de miercurea trecută până luni, la nivel naţional, aproape 160.000 de apeluri primite la numărul de urgenţă 112.
Potrivit Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, din totalul apelurilor, 59,11% (94.383) au reprezentat cazuri de urgenţă şi au fost transferate către agenţiile specializate de intervenţie: Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie sau Salvamont.
În noaptea de Înviere, în intervalul orar 22,00 - 6,00, la 112 s-au primit 4.083 de apeluri care au semnalat urgenţe ale cetăţenilor.
Cele mai multe au fost medicale (1.390 de apeluri, dintre care 246 au reprezentat situaţii de persoane inconştiente) şi incidente de ordine publică (236 de apeluri).
Operatorii STS au preluat de la apelanţi datele necesare identificării urgenţei, au realizat localizarea evenimentelor şi au alertat cu rapiditate agenţiile ce au competenţă în soluţionarea acestor tipuri de urgenţe.
În minivacanţa de 1 Mai şi Paşte, cea mai încărcată zi la 112 a fost cea de luni, când operatorii STS au preluat 27.983 de apeluri.
Statistica tipurilor de urgenţe preluate la 112, de miercurea trecută până luni, este următoarea: urgenţe medicale - 38.760 (41,07%), violenţă - 6.520 - (6,91%), deranjarea ordinii şi liniştii publice - 1.940 (2,06%), evenimente rutiere - 1.930 (2,04%), intoxicaţii - 1.144 (1,12%), incendii - 1.009 (1,07%), incidente montane - 54 (0,06%).
Totodată, în minivacanţa de 1 Mai şi de Paşte, la 112 au fost 21 de apeluri de tip eCall efectuate automat de la bordul unor maşini implicate în evenimente rutiere.
La nivelul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale au fost adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii STS şi dispecerii agenţiilor de intervenţie şi s-a asigurat suplimentarea, după caz, a numărului de operatori, în intervalele orare cu aflux de apeluri.