Pași importanți pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că a fost semnat contractul pentru modernizarea liniei de cale ferată dintre Apahida şi Ilva Mică. Valoarea proiectului este aproape 30 de milioane de lei, fără TVA, iar lucrarea trebuie realizata în 23 de luni.
08 Martie 2022, 16:23
CFR SA a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată dintre Apahida şi Ilva Mică (119 km). În valoare de 29,67 milioane de lei fără TVA, contractul finanţat din fonduri europene nerambursabile şi din bugetul stat, trebuie finalizat în 23 de luni”, a precizat Sorin Grindeanu.
Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida și Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T.
In ianuarie 2022 , CFR SA a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru subsecţiunea Ilva Mică – Pojorâta (106 km), la o valoare de 49,31 milioane de lei, fără TVA, cofinaţat de asemenea din fonduri eropene nerambursabile, aflam de la Viorel Grosu - corespondent Antena Satelor.
”În baza celor două contracte, după finalizarea Studiilor de Fezabilitate şi a Proiectelor Tehnice, vor urma lucrări de modernizare pe 225 de km de cale ferată, care reprezintă mai mult de jumătate din tronsonul Apahida-Suceava”, a mai transmis ministrul.
Potrivit acestuia, contractele semnate anul acesta sunt deosebit de importante pentru:
– creşterea vitezei de circulaţie pe întreaga secţiune Apahida – Suceava (viteză maximă de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă)
– îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi creşterea gradului de siguranţă
– creşterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turişti dar şi a volumului de mărfuri transportate la nivel intern şi internaţional.
”Studiul de fezabilitate şi Proiectul Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată pe subsecţiunea I Apahida – Ilva Mică, în lungime de 119 km, au drept scop identificarea soluţiei optime din punct de vedere tehnic, operaţional, economic, financiar, al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice”, a transmis CFR.
Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Apahida şi Ilva Mică, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală şi Nord-Estică a ţării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivităţii economice a României şi asigurarea condiţiilor necesare pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate.
Foto: Viorel Grosu