Peste 100 de femei de carieră, reunite la Brașov pentru creșterea independenței economice a femeilor, în cadrul caravanei #WeAreHalf
Nivelul egalității de gen din România a înregistrat o evoluție oscilantă, ȋn ultimii cinci ani, cu progrese în domeniul educației și în ceea ce privește veniturile femeilor, dar suntem, ȋn continuare, pe penultimul loc ȋn UE la acest capitol.
14 Octombrie 2024, 11:41
Din punct de vedere economic, ponderea acționarilor sau asociaților femei era la începutul lui 2024 de aproximativ 36,5%, la nivel național, ȋn scădere cu peste 17% față de anul precedent, potrivit ONRC. În județul Brașov, rezultatele depășesc media națională (peste 41%), arată datele termene.ro. A doua ediție a „Caravanei egalității” – inițiativă lansată în cadrul mișcării sociale #WeAreHalf, ce ȋși propune ca fiecare femeie din România să devină independentă financiar, a reunit, ȋn Brașov, peste 100 de femei antreprenoare, manageri și activiste, la nivel local și național.
,,Dacă am crește procentul femeilor care sunt active ȋn câmpul muncii cu doar câteva procente, PIB-ul României ar crește cu miliarde. De un an și jumătate, împreună cu echipa, am organizat zeci de evenimente, am avut sute de apariții în media și mii de postări în social media. Dar cel mai important lucru pe care l-am realizat este că am transformat această mișcare într-o comunitate reală, o comunitate puternică ce numără astăzi 1800 de femei. Și de abia ne-am încălzit. Aici avem acces la mentori care să ne ghideze, un network de lideri în afaceri și în domeniul public și, pentru prima dată în istorie, un spațiu în care reflectorul este pus lunar pe noi, femeile. Pentru că merităm să fim văzute, ascultate și susținute”, a declarat Mihaela Raluca Tudor, fondatoarea Asociației Solidaritate și Egalitate și CEO al TUDOR Communications.
Momentul special al serii a fost un ,,call to action” adresat participantelor din sală, invitându-le să se implice într-un program de susținere și mentorat, inițiat și coordonat de Anda Lupșan, antreprenoare, Blisspire, şi preşedintã Ofa Ugir Brașov. Programul se concentrează asupra Ionelei Bercu și Mădălinei Ioana Tigvă, ambele beneficiare ale sprijinului, consilierii psihologice și coachingului, în valoare de peste 3.000 de euro, oferit de comunitatea brașoveană, prin generozitatea Prof. Univ. Dana Lupșan și al Otiliei Todor, și Asociația Solidaritate și Egalitate.
Ionela Bercu, în vârstă de 20 de ani, și-a construit singură drumul în viață după ce, la doar șase ani, mama sa a părăsit familia. A trecut prin numeroase dificultăți, dar a găsit un refugiu în muzică, văzând-o ca pe o modalitate de a-și exprima sentimentele și povestea de viață. Mădălina Ioana Tigvă este președinta Asociației pentru Dezvoltare Durabilă și Integrare Profesională (ADDIP) și autoare a volumului ,,Taine și povești”. Povestea ei de viață este impresionantă – după ce a trăit mulți ani într-un centru de plasament, Mădălina coordonează acum un ONG care se ocupă de 30 de copii defavorizați.
„Am o carieră de 15 ani în domeniul resurselor umane în companii mari și foarte mari și alți șase ani în management operațional. La fabrica pe care o conduc, aproape 80% din personal este format din femei, inclusiv în poziții tradițional ocupate de bărbați. Poate acest lucru face fabrica specială și i-a adus succesul de-a lungul anilor. Faptul că am reușit să susțin femeile în roluri cheie îmi confirmă zi de zi cât de importantă este egalitatea de gen. Cred că rolul meu nu este doar de a crește business-ul, ci de a crește oameni. Îmi doresc să îi susțin în evoluția lor, fie ea profesională, financiară sau spirituală. În acest fel, business-ul crește în mod natural. Egalitatea de gen nu înseamnă doar șanse egale, ci și un spațiu în care fiecare persoană, indiferent de gen, poate să evolueze și să își atingă potențialul maxim”, a adăugat Violeta Balint, Director General al fabricii Sennheiser Brașov.
A doua ediție a Caravanei #WeAreHalf a fost găzduită de cinema Modern și a reunit o serie de personalități feminine din Brașov și București, care și-au prezentat poveștile de succes, dar și provocările pe care au fost nevoite să le depășească. Pe scenă au urcat:
Violeta Balint, Director General al fabricii Sennheiser Brașov
Aurelia Florea, Director dezvoltare organizațională și experiența angajaților Miele Brașov
Simona Șandru, Președinta și fondatoarea Global Women TechLeaders și director de proiecte IT la Pentalog
Mioara Iofciulescu, CEO Atlantis și fondatoarea Academiei de Artă Handmade București
Florentina Opris, Healthy Life Coach
Patricia Corlade, CEO Elite Cars Leasing
Cosmina Dinu, Co-fondatoarea comunității ROMO
Amalia Nicoleta Coman, Coordonator de țară pentru România, Direcția generală de sprijin pntru reforme structurale a Comisiei Europene.
A doua ediție a „Caravanei Naționale a Egalității” a inclus, de asemenea, traininguri de upskilling, oferite gratuit de specialiști cu o vastă experiență. Otilia Todor, psiholog clinician, doctor, a susținut seminarul de dezvoltare personală, ,,Empowering - Un atelier pentru încredere și echilibru”. Loredana Iancu, expert financiar, a susținut atelierul ,,Preia controlul: Ghidul femeii către independența financiară”.
Ambasadoarele evenimentului au fost:
Alexandra Bădiță, fondatoare Academia de Journaling şi educator de storytelling&journaling
Cătălina Rațiu, fondatoare Dalistic Team
Corina Grigore, fondatoare GammaPrint
Diana Lupu, antreprenor ȋn domeniul legislației și cel al educației
Felicia Akkaya, antreprenor ȋn domeniul educației și sănătății
Roxana Bălașa, CEO Allegria Residence
Sabrina Coroiu, partener al francizei Logiscool pe Brașov
Dana Lupșa, conferențiar universitar doctor în management la Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității Transilvania și președintele Asociației Happy Moms
Mihaela Ramona Florea, fondatoarea Slim & Fit Studio
Mihaela Mariș, membră fondatoare și vicepreședintă a Fundației The Duke of Edinburgh’s International Award
Anca Sumănaru Vasiliu, Communication Responsible Autoliv
Laura Savu, fondatoare Women Rally
Ana Maria Boghean, co-fondatoare ONG, consilieră generală a Municipiului București
Alexandra-Ioana Crivineanu, manager clinică medicală privată, consilieră locală a municipiului Brașov.
,,Le mulțumim tuturor femeilor influente din comunitatea locală a Braşovului și nu numai pentru faptul că au acceptat să fie alături de noi și să ne inspire cu poveștile lor. Suntem onorați că numele lor s-a alăturat galeriei de portrete feminine din campania #WeAreHalf, unde s-au adunat peste o sută de femei care au în portofoliul lor uman semene ale lor cărora le-au redat vocea pierdută, demnitatea călcată în picioare, visurile negate, libertatea de a fi cine vor să devină. Le-au redat aripile egalității de șanse, îndelung ciuntite ori rărite de prejudecăți, de istorie și alte contexte nefavorabile. Timp de o seară am sădit semințele unei transformări pentru o lume mai bună pentru femei și implicit pentru noi toți”, a spus Daniela Palade Teodorescu, co-fondatoare Asociația Solidaritate și Egalitate.
Partener principal al #WeAreHalf este Kaufland România, iar partenerii tradiționali și locali ai evenimentului au fost Sennheiser, Exim Banca Românească, TUDOR Communications, Allegria Residence, Elite Cars Leasing, PROAFACERI.com, OFA UGIR, Blisspire, Blomster, Cinema Modern, Vincon Vrancea, cu Rose Verite. Parteneri media – Agerpres și Grupul Iubim Brașovul.
-----------------------
Campania #WeAreHalf a generat, încă de la lansarea sa din martie 2023, un impact important în societatea românească. Obiectivul principal al campaniei lansate de Asociația Solidaritate și Egalitate, în parteneriat cu TUDOR Communications, este de a promova la nivel național egalitatea de gen, combaterea discriminării și violenței împotriva femeilor și susținerea implicării acestora în mediul economic, antreprenorial și politic. În noiembrie, Asociaţia Solidaritate şi Egalitate a lansat campania „Nominalizează o Femeie Extraordinară", prin care femeile sunt încurajate să vorbească public despre realizările lor şi să devină parte dintr-o expoziţie uriaşă intitulată #WeAreHalf.