Peste un sfert dintre şcoli nu au spaţiu fizic adaptat pentru elevii cu dizabilităţi
Peste un sfert dintre şcoli nu au spaţiu fizic adaptat pentru elevii cu dizabilităţi, iar sub jumătate dintre ele beneficiază de serviciile unui consilier şcolar permanent, potrivit organizaţiei Salvaţi Copiii România.
24 Octombrie 2023, 13:40
În 54,7% dintre şcolile de masă unde învaţă şi elevi cu cerinţe educaţionale speciale (CES), consilierul şcolar vine doar săptămânal/ocazional, în vreme ce doar 44,3% beneficiază de serviciile unui consilier şcolar permanent, arată organizaţia.
În decembrie 2022, în România, erau 79.720 de copii identificaţi oficial cu CES şi având certificat de handicap, potrivit datelor ANPDCA.
Salvaţi Copiii România a prioritizat de-a lungul timpului programul de integrare socio-educaţională a copiilor vulnerabili, fie că sunt copiii aflaţi în situaţii de risc social, fie că au cerinţe educaţionale speciale.
Pentru a sprijini din punct de vedere educaţional şi social copiii din familii defavorizate socio-economic şi copiii cu cerinţe educaţionale speciale, din anul 2020 Salvaţi Copiii a derulat şapte programe locale în judeţele Dâmboviţa, Dolj, Ilfov, Giurgiu, Vaslui şi în Bucureşti, prin proiectul 'O şcoală pentru fiecare'.
Obiectivele majore ale proiectului sunt prevenirea abandonului şcolar şi o mai bună incluziune a copiilor în risc de abandon şcolar şi a celor cu CES prin servicii integrate de prevenire şi intervenţie, inclusiv prin intervenţii asupra părinţilor/reprezentanţilor legali şi specialiştilor din educaţie şi servicii sociale.
Intervenţiile care se adresează copiilor cu CES includ oferirea de sprijin educaţional direct, activităţi de dezvoltare personală realizate de cadre didactice şi consilieri angajaţi în cadrul proiectului, formarea cadrelor didactice şi a personalului de sprijin pentru lucrul cu copii din această categorie pe baza metodologiei de intervenţie SNAP (Students Needs Action Pack) dezvoltată de Salvaţi Copiii Norvegia şi adaptată la contextul românesc.
Prin metodologia SNAP - PACEE (Pachetul de acţiune la cerinţele educaţionale ale elevilor), profesionistul în educaţie urmăreşte realizarea potenţialului maxim de dezvoltare a fiecărui elev şi obţinerea accesului echitabil la educaţie al copiilor, indiferent de dificultăţile cu care se confruntă.