Bilete CFR mai scumpe şi durata călătoriei mai mare
Biletele CFR sunt mai scumpe de ieri, dar şi durata călătoriei lor este mai mare pe multe rute importante din cauza infrastructurii feroviare cu probleme.
03 Iulie 2022, 11:55
Una dintre liniile cu cei mai mari timp de deplasare şi cu cele mai grave probleme de infrastructură este Magistrala 900, Bucureşti-Timişoara. Între cele două oraşe trenul a ajuns să parcurgă 10 ore pe o distanţă de 533 de km. Cu aproape un secol în urmă viteza minimă pe calea ferată din România era de 70 de km pe oră, iar cea maximă de 110 km pe oră. Pasagerii spun că o călătorie cu trenul la devenit o mare problemă.
10 ore pentru 533 de km - atât fac trenurile de călători care parcurg distanţa dintre Bucureşti şi Timişoara, dacă ţinem cont de noul orar de vară al mersului trenurilor. Vorbim de o medie de numai 53 de km pe oră, în condiţiile în care în anii '30 cele mai rapide trenuri româneşti ajungeau la o viteză care depăşea 100 de km pe oră. Magistrala Bucureşti-Timişoara este una dintre cele mai problematice, pentru că pe sectorul Balota-Caransebeş nu s-au mai făcut investiţii serioase de zeci de ani, ci doar cârpeli, care au eşuat lamentabil. De aici, şi numeroasele accidente feroviare de pe Dealul Balota din ultimii ani.
CFR Călători face revizii suplimentare la locomotive şi vagoane pentru verificarea instalaţiilor electrice şi de climatizare. Măsura a fost dispusă după ce săptămâna aceasta au fost înregistrate două incendii la locomotivele companiei. Purtătorul de cuvânt al CFR Călători, Adrian Vlaicu:
Adrian Vlaicu: Sunt nişte cazuri punctuale, într-adevăr sunt, poate, mai dese în perioada de vară, cauzele le vom afla după finalizarea cercetărilor. Noi, cei de la CFR Călători, în urma celor două incidente am luat măsura reviziei suplimentare în depouri a întregului parc de locomotive şi de vagoane şi să eliminăm orice risc cât ar fi de mic pentru apariţia unor asemenea degajări de fum şi chiar începuturi de incendii.