Proiect care aduce modificări Ordonanţei de Urgenţă referitoare la Evidenţa Populaţiei
Articolul care prevedea posibilitatea anulării actului de identitate în anumite situaţii va fi revizuit - a anunţat Ministerul de Interne.
26 Ianuarie 2022, 05:25
Anunțul a fost făcut la o dezbatere publică pe marginea proiectului care aduce modificări Ordonanţei de Urgenţă referitoare la Evidenţa Populaţiei. În anumite cazuri va fi vorba de anularea menţiunii domiciliului şi nu a actului de identitate - au explicat autorităţile. Iată detalii despre noile prevederi.
Eliminarea diferenţelor de reglementare între legislaţia internă şi dispoziţiile Regulamentului Uniunii Europene, în special în ceea ce priveşte termenul de valabilitate a actelor de identitate emise cetăţenilor români, dar şi simplificarea procedurilor existente pentru obţinerea lor sunt principalele modificări prevăzute în proiect.
Cătălin Giulescu, chestor, directorul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor: „O mare parte a documentelor prevăzute de lege urmează să fie preluate din sisteme informatice. În a doua parte a acestui an va deveni operaţional sistemul informatic integrat de emitere a actelor de stare civilă şi avem în vedere simplificarea procedurilor, astfel încât cetăţeanul să nu mai fi obligat să prezinte certificatele de stare civilă, acestea urmând a fi generate de noul sistem informatic. Pe de altă parte, avem în vedere o interconectare cu Registrul ANCPI, astfel încât dovada adresei de domiciliu sau de reşedinţă să fie preluată în sistem electronic.”
Directorul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor a mai precizat că va fi modificat un articol din proiect care prevedea posibilitatea anulării actului de identitate în anumite situaţii, după ce mai mulţi participanţi la dezbaterea au semnalat că acest lucru nu ar fi în ordine.
RADOR
Foto: Pixabay