Proiecte majore de infrastructură: Peste 1.500 km de drumuri și căi ferate au primit aprobare pentru construcție
Infrastructura de transport din România face un pas important în 2025, după ce peste 1.500 de kilometri de șosele și căi ferate au primit acordul de mediu necesar pentru a intra în faza de construcție. Aceste proiecte includ autostrăzi, drumuri expres și linii feroviare modernizate, menite să îmbunătățească conectivitatea la nivel național și regional.
Articol de Petruț Mazilu, 13 Ianuarie 2025, 16:39
Peste 1.500 de kilometri de şosele şi căi ferate au primit acord de mediu, în 2024, urmând să fie construite în anii următori, iar alţi aproximativ 1.000 de kilometri de infrastructură rutieră şi feroviară se află în procedură de evaluare a impactului asupra mediului, în vederea emiterii sau revizuirii actelor de reglementare, a declarat preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Laurenţiu Alexandru Păştinaru.
Potrivit raportului anual al Serviciului Autorizări şi Evaluare Impact, din cadrul ANPM, pe parcursul anului trecut s-au aflat în derulare 18 proiecte de infrastructură rutieră propuse de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), şapte de infrastructură de cale ferată al căror titular este Compania Naţională de Căi Ferate (CFR), precum şi patru proiecte de navigaţie, unul de ecologizare a Dunării, unul de prospecţiuni geologice, patru proiecte de telecomunicaţii şi două pentru amenajare hidroenergetică, se arată într-un comunicat al agenţiei, citat de Agerpres.
Dacă în privinţa proiectelor de infrastructură rutieră au fost deja finalizate acordurile de mediu pentru aproape 760 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, proiectele de infrastructură feroviară finalizate totalizează peste 740 de kilometri.
Pe lista proiectelor care se află la ANPM în procedură de evaluare a impactului asupra mediului (EIA) în vederea emiterii/revizuirii actelor de reglementare se află: acord de mediu pentru proiectul 'Autostrada Baia Mare-Suceava, lot II Bistriţa-Vatra Dornei', titular CNAIR (62,137 km); acord de mediu pentru proiectul 'Autostrada Bucureşti - Alexandria', titular CNAIR (77,02 km); acord de mediu pentru proiectul 'Drum expres Buzău - Brăila', titular CNAIR (112,440 km); acord de mediu pentru proiectul 'Drum expres Bucureşti - Târgovişte', titular CNAIR (62,21 km); acord de mediu pentru proiectul ' Drum expres DN 7C - Transfăgărăşan', titular CNAIR (lucrări de intervenţii între km 104 + 000- km 130 + 800; total 26,8 km); acord de mediu pentru proiectul 'Drum expres Găeşti - Ploieşti', titular CNAIR (81,576 km); acord de mediu pentru proiectul 'Autostrada Filiaşi - Drobeta Turnu Severin', titular CNAIR (82, 658 km); acord de mediu 'TransRegio Brăila - Slobozia - Drajna - A2 şi Chiciu - Drajna', titular Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru infrastructura de transport de interes strategic, în zona de est şi sud - judeţele Galaţi, Brăila, Ialomiţa şi Călăraşi (170,9 km); acord de mediu pentru proiectul 'Modernizarea liniei de cale ferată Coşlariu - Cluj-Napoca', titular CFR SA (106,35 km); acord de mediu pentru proiectul 'RK linia CF şi aparate de cale, Linia 702 Fir II, Buzău - Făurei, km 167+430 - km 129 + 010', titular CFR SA (38,60 km).