Raport privind aplicarea Codului de practici împotriva dezinformării
Comisia Europeană a publicat un raport privind aplicarea Codului de practici împotriva dezinformării, mai ales de către marile platforme digitale.
28 Februarie 2019, 22:55
Comisarul european pentru securitate, Julian King şi comisarul pentru economie digitală, Mariya Gabriel au observat rămânerea în urmă a companiilor faţă de ţintele stabilite. În plus, există şi aplicări inegale. Facebook reuşeşte să facă o verificare a conţinutului "fact checking" în numai opt state membre ale UE, în şapte limbi.
Cele trei platforme online: Facebook, Google şi Twitter, semnatare ale Codului de bune practici împotriva dezinformării au fost invitate de Comisia Europeană să raporteze lunar cu privire la acţiunile pe care le-au întreprins în perspectiva alegerilor pentru Parlamentul European, din luna mai. Comisarii europeni responsabili de piaţa digitală, protecţia consumatorilor şi justiţie au dat o declaraţie comună în care precizează că platformele online pun în aplicare politicile care îşi propun să sprijine integritatea alegerilor, însă sunt necesare mai multe progrese în ceea ce priveşte angajamentele asumate referitoare la combatarea dezinformării.
Rapoartele furnizează prea puţine informaţii cu privire la rezultatele concrete ale măsurilor deja adoptate, iar platformele nu au reuşit să identifice criterii de referinţă specifice care să permită urmărirea şi măsurarea progreselor înregistrate în UE.
Executivul comunitar îndeamnă cele trei platforme să accelereze ritmul eforturilor şi să ia, în toate statele membre, mai multe măsuri care să contribuie la asigurarea integrităţii alegerilor pentru Parlamentul European, din mai 2019. Potrivit Comisiei, Facebook nu a raportat cu privire la rezultatele activităţilor în materie de control al plasării publicităţii. Raportul platformei oferă informaţii actualizate referitoare la cazuri de interferenţă din partea unor ţări terţe, în state membre ale UE, dar nu prezintă numărul de conturi false eliminate ca urmare a activităţilor rău-voitoare, care vizau în mod expres spaţiul comunitar. În ceea ce priveşte Google, platforma a furnizat date defalcate pe state membre, în privinţa plasării publicităţii, dar indicii de măsurare a progreselor nu clarifică în ce măsură s-au întreprins acţiuni de combatere a dezinformării sau a altor tipuri de mesaje.
Pentru Twitter, raportul arată că platforma nu a furnizat niciun indice de măsurare a progreselor privind controlul plasării publicităţii în ceea ce priveşte integritatea serviciilor, Twitter a adăugat în cadrul arhivei sale de operaţiuni externe potenţiale, cinci noi seturi de conturi, multe din ţări terţe, care sunt puse la dispoziţia publicului şi în care se pot efectua căutări, dar nu a raportat cu privire la indicii de măsurare a progreselor. Rapoartele furnizate astăzi se referă la măsurile adoptate de societăţile online, în luna ianuarie a acestui an. Raportul pentru activitatea din februarie va fi publicat în luna martie. Aceste rapoarte vor permite Comisiei să verifice dacă înainte de alegerile europene din luna mai, sunt în vigoare politici eficace care să asigure integritatea proceselor electorale.
Foto: http://ec.europa.eu