Soluţii IT şi tehnice dezvoltate de specialiştii Ministerului Afacerilor Interne, prin resurse proprii
Soluţii IT şi tehnice dezvoltate de specialiştii Ministerului Afacerilor Interne, prin resurse proprii, pentru simplificarea modului în care cetăţenii pot solicita şi obţine diferite documente oficiale.
06 Februarie 2024, 20:19
Lucrătorii Direcţiei Generale de Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei au derulat, în perioada august 2022 - februarie 2023, activităţi de complexitate ridicată pentru operaţionalizarea proiectului HUB de servicii la nivelul MAI (Centrul de furnizare servicii electronice), oferind persoanelor interesate acces online la o serie de servicii ale structurilor MAI.
La data de 1 februarie 2023, a fost operaţionalizat serviciul de eliberare online a cazierului judiciar, demers extrem de apreciat de cetăţeni.
Mulţumim Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării pentru sprijinul punctual, soluţiile fiind concepute şi implementate prin resursele proprii de specialiştii IT ai Ministerului Afacerilor Interne.
În doar un an de la operaţionalizare, HUB-ul de servicii a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori, fiind înregistraţi 362.400 de utilizatori unici.
În aceeaşi perioadă, aproape 350.000 de cetăţeni au obţinut on-line certificatul de cazier judiciar, peste 210.000 de persoane au obţinut, din faţa calculatorului, istoricul sancţiunilor rutiere şi peste 980.000 de cetăţeni s-au programat prin intermediul HUB-ului MAI pentru obţinerea paşaportului.
Simplificarea procedurilor de obţinere a unor documente de către beneficiari şi facilitarea interacţiunii on-line cu prestatorii de servicii publice sunt de natură a crea beneficii şi a diminua timpul de eliberare a unor documente, dar şi de a reduce costurile administrative prin evitarea deplasării la ghişeul de lucru cu publicul.
HUB-ul oferă un ghişeu unic de tip 'one-stop-shop' pentru serviciile publice electronice ale ministerului, facilitând astfel accesul simplu şi eficient la informaţii şi resurse esenţiale.
Cu o interfaţă intuitivă şi uşor de utilizat, HUB-ul se aliniază cerinţelor moderne de digitalizare, punând accentul pe uşurinţa de navigare şi interacţiune. De asemenea, prin adoptarea unui mediu 'cloud ready', sistemul este pregătit pentru a asigura securitatea şi accesibilitatea datelor în mod eficient.
Beneficiile pentru cetăţeni sunt: timpul redus pentru obţinerea documentelor (persoanele nu se mai deplasează la secţia de poliţie şi nu mai stau la coadă), costuri zero, iar serviciile sunt disponibile inclusiv pentru cetăţenii din diaspora.
Conducerea Ministerului Afacerilor Interne felicită specialiştii IT şi toţi angajaţii instituţiei care au făcut posibilă operaţionalizarea într-un timp scurt a unor servicii on-line destinate cetăţenilor şi încurajează continuarea proiectelor de acest gen.
DIRECŢIA INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE