-

Indicele global al preţurilor la produsele alimentare a crescut în martie 2018, comparativ cu luna precedentă, impulsionat de majorarea preţurilor la cereale şi lactate.

Anunțul a fost făcut joi, 5 aprilie 2018, de Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO).

FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de preţuri înregistrate la un coş de alimente format din cereale, uleiuri vegetale, lactate, carne şi zahăr.

În luna martie 2018, acest indice a urcat cu 1,1%, comparativ cu luna precedentă, o creştere similară cu cea înregistrată în februarie 2018, până la un nivel de 172,8 puncte. Comparativ cu situaţia din luna martie 2017, preţul internaţional al alimentelor a crescut cu 0,7%.
”Scăderile înregistrate la zahăr şi majoritatea uleiurilor vegetale au fost mai mult decât contracarate de creşterile de preţuri la porumb, carne şi majoritatea produselor lactate”, a informat FAO, într-un comunicat.

În paralel, FAO a anunţat că în 2017 recolta mondială de cereale a atins un nivel record de 2,646 miliarde tone, cu 33 de milioane de tone mai mult decât în 2016.
Cu toate acestea, FAO se aşteaptă la scăderea producţiei de porumb şi grâu în 2018 pe baza primelor estimări. Organizaţia mizează în acest an pe o scădere a producţiei mondiale de grâu până la 750 milioane tone, cu aproape un procent mai puţin decât recolta cvasi-record din 2017, în condiţiile în care prognozele sugerează o scădere a producţiei în China, India şi Rusia.

Sursa: agerpres. ro
Sursa foto: exquis.ro

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept