-

Asociaţia Energia Inteligentă solicită înfiinţarea unui centru de soluţionare a litigiilor în domeniul gazelor naturale şi energiei.

Acesta ar trebui să soluţioneze gratuit problemele de acest tip în cel mult 30 de zile. Recomandarea vine pe fondul unei avalanşe de sesizări înregistrate anul acesta de la consumatorii nemulţumiţi după liberalizarea pieţelor de profil. 
În primele şase luni ale anului, la ANRE au fost trimise sau depuse aproximativ 10.000 de sesizări de către cetăţenii nemulţumiţi de prestaţia furnizorilor. Este o cifră record şi vine pe fondul modificărilor aduse de liberalizarea celor două pieţe în ultimul an, liberalizare care a pus consumatorul fără experienţă în faţa unor decizii şi alegeri pe care nu le mai făcuse până în acel moment. Reprezentanţii asociaţiei atrag însă atenţia asupra unei duble probleme. Mai întâi, consumatorii ar trebui să ştie că aceste reclamaţii nu determină rezolvarea problemelor sesizate, pentru că ANRE nu emite soluţii în conflictele comerciale dintre un consumator şi furnizorul său. Drept urmare, consumatorii ar trebui să se adreseze altor instituţii, cum ar fi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului. A doua chestiune indicată este faptul că toate aceste probleme dintre consumatori şi furnizori sunt cauzate în mare parte de faptul că furnizorii nu şi-au adaptat sistemele la cerinţele pieţei libere. Spre exemplu, nu au mărit numărul lucrătorilor din serviciile de call center şi nici nu au pregătit temeinic personalul acestora pentru a comunica eficient cu cetăţeanul nemulţumit. Nu în ultimul rând, reprezentanţii Asociaţiei Energia Inteligentă spun că nici instituţiile publice care supraveghează piaţa nu s-au adaptat noilor condiţii de după liberalizare, de unde şi întârzierile în sesizarea sau rezolvarea problemelor cu care se confruntă consumatorul.

RADOR

Foto: Pixabay