-

Idei de rețete cu ciuperci

Dacă dorești să gătești o mâncare doar din legume, dacă urmezi regulile unui regim vegetarian sau pur și simplu vrei să consumi mai puțină carne, este foarte important să ajungi la un echilibru între capacitățile nutritive și gustul preparatelor.


Un avantaj major al ciupercilor este faptul ca sunt un ingredient extrem de versatil, pot fi folosite in diverse combinatii, pentru a gati preparate diferite in fiecare zi. In plus, toamna se gasesc proaspete diferite soiuri, fiind perfecte pentru aproape orice – incluse in salate sau garnituri, gatite la cuptor cu diverse umpluturi sau aromatizate cu diferite condimente.


Ciupercile sunt si foarte sanatoase, o sursa excelenta de vitamina D, proteine si carbohidrati. Au un index glicemic scazut, fiind potrivite daca suferi de diabet.

Mai mult, te ajuta sa mentii colesterolul la un nivel optim si iti pastreaza inima sanatoasa, in timp ce vitaminele B1 si B2 vor sustine in mod natural sistemul imunitar. Daca urmezi un regim de slabire, ciupercile sunt alegerea ideala, nu au foarte multe calorii.

Se gatesc rapid, au un gust deosebit si poti gasi nenumarate optiuni – bureti, ghebe, hribi, galbiori. Iata doar cateva idei pentru cum poti include ciupercile in regimul alimentar zilnic.

Omleta cu ciuperci

In cateva minute, iti poti face un mic dejun sanatos si satios. Incalzeste o lingura de ulei de masline intr-o tigaie, apoi adauga ciuperci maruntite si putin cimbru, pana cand se inmoaie, asezoneaza cu sare si piper. Bate cateva oua si fa o omleta, apoi pune la mijloc ciupercile gatite. La final, intinde o lingurita de smantana si vei avea o masa perfecta, ce-ti va da energia necesara pentru ziua ce urmeaza.

Afla mai multe retete cu ciuperci pe curademiere.ro.