5 metode eficiente de promovare a unei afaceri rurale
Viața la țară este minunată, iar cu puțină pricepere și entuziasm, aceasta se poate transforma într-o bună sursă de profit, mai ales că nu ai nevoie de mare lucru pentru a deschide o afacere și nici pentru a o face să devină cunoscută și profitabilă.
24 Iulie 2017, 09:46
Poți începe cu câteva sute de metri pătrați și multă creativitate. Nu este secret faptul că orice afacere are nevoie să se bazeze pe o idee unică, ceva care va fi mai bun decât la concurenții din domeniu. Poate anume din acest motiv, astăzi afacerile se concentrează în mare parte pe metode de publicitate online, care le ajută să își crească vizibilitatea în rândul clienților și să-și consolideze reputația și imaginea de ansamblu. Care sunt cele mai eficiente metode pentru a atrage atenția clienților sau a potențialilor parteneri de afaceri fără a investi prea mulți bani? Vom încerca să-ți enumerăm câțiva pași eficienți pentru o promovare de succes a afacerii tale.
1. Promovează-te la orice pas
Utilizează fiecare document, fiecare hârtie, în orice format pentru a-ți promova afacerea. Dacă ai reușit deja să tipărești câteva cărți de vizită, e și mai bine. Lasă cartea de vizită tuturor celor cu care discuți sau intri în contact. Aceste mici detalii ar trebui să conțină un logo, un slogan sau oricare alt element care va atrage atenția asupra activității pe care o desfășori. De asemenea, fiecare document trimis din numele firmei trebuie să conțină un antet, precum și sloganul, logo-ul și datele de contact ale companiei pe care o reprezinți.
2. Oferă vizibilitate afacerii tale
Poți invita câțiva jurnaliști care ulterior vor scrie despre afacerea ta. Dacă nu cunoști reprezentanți media de la televiziunile mari, începe cu publicațiile locale. Nu rata șansa de a participa la evenimente și de a te implica în proiecte de caritate, de exemplu. Orice apariție în public este binevenită.
3. Social media
Internetul este din ce în ce mai accesibil, iar odată cu el, metodele de promovare devin nelimitate. Mai ales că Facebook-ul, YouTube-ul, Twitter-ul și alte rețele de socializare au devenit omniprezente în viața de zi cu zi a tot mai multor persoane. Fiecare persoană, fizică sau juridică, ar trebui să dețină cel puțin un cont pe unul dintre aceste site-uri de socializare. Acordă mai multă atenție recomandărilor de pagini, paginilor de prezentare și promoțiilor. Acestea sunt metode gratuite de promovare a afacerii tale. Nu neglija nici forța advertorialelor. Pe lângă faptul că oferă informații relevante publicului, acestea sunt o tactică excelentă de promovare.
4. Daruri promoționale
Nicio persoană nu va refuza un cadou gratuit, indiferent cât de mic este acesta. Poți începe cu o reducere la produsul pe care îl comercializezi, cu un pix care are înscris logo-ul companiei sau cu un calendar. Dacă de exemplu ești proprietarul unui magazin în sat, le poți sugera potențialilor clienți că vor avea parte de surprize dacă trec pragul localului. Mai ales că nu se știe niciodată cum o ofertă avantajoasă se poate transforma într-o colaborare de lungă durată.
5. Prezentări publice
Conferințele, lansările de publicații, dezbaterile, seminarele ar putea fi o oportunitate extraordinară de promovare pentru afacerea ta. Dacă ți se oferă posibilitatea, poți ține un discurs în care să oferi exemplul propriului business. Dacă nu, cel puțin utilizează aceste evenimente ca pe un mediu propice de a lua contact cu persoane din domeniul afacerilor cu care ai putea începe o colaborare de viitor.
În concluzie, o strategie de promovare a afacerii în mediul rural este esențială pentru un rezultat de succes. Cel mai mult contează ca această promovare să fie creativă și să devină atractivă pentru toate categoriile de potențiali clienți sau parteneri.
Foto: Pixabay