4% dintre profesorii din România folosesc inteligenţa artificială în procesul de predare sau evaluare
Doar 4% dintre profesorii din România folosesc instrumente ale inteligenţei artificiale în procesul de predare sau evaluare. Ele sunt utilizate în special la disciplinele română şi matematică.
08 Noiembrie 2023, 15:38
Inteligenţa artificială a demonstrat deja o capacitate uluitoare de a-i susţine pe elevii cu nevoi speciale, fiind receptivă la abilităţile lor.
Radu Szekely, specialist în educaţie: „Eu, ca profesor, nu pot lucra în mod individualizat cu 26 de elevi de la clasă în timpul unei ore. Însă, folosind nişte instrumente de inteligenţă artificială, pot să mă asigur că fiecare elev primeşte tipuri de exerciţii care îi sunt specifice nivelului de dezvoltare a competenţei, evaluări care se bazează pe ceea ce el a învăţat. Sunt aplicaţii, de exemplu, care pot să te ajute, ca profesor, să identifici tipurile de inteligenţă ale copilului, ale elevului, ce moduri de învăţare are. Scopul nostru ar trebui să fie să învăţăm să folosim în interes propriu şi în interesul copilului aceste instrumente şi în acelaşi timp să învăţăm aceste instrumente cum să ne ajute pe noi.”
RADOR