Cum îţi ajuţi copilul la teme, fără să i le rezolvi tu
Potrivit psihologilor specializaţi în relaţia părinte-copil, dacă îţi doreşti un copil cu rezultate şcolare bune, responsabil faţă de teme, organizat cu programul, atunci vei găsi utile aceste 10 sfaturi.
08 Octombrie 2015, 04:17
1. Care este planul pentru acest an?
Când începe şcoala, vorbiţi deschis cu copilul despre ce şi-ar dori să facă anul acesta. Dacă ştie că are o materie la care nu se descurcă bine, să-i acorde câteva zeci de minute pe săptămână în plus, pentru studiu. Ori, dacă vrea să înceapă o limbă străină, atunci şi această activitate (realizată la şcoală sau individual) va intra în atenţia şi responsabilitatea copilului.
Ori, poate va dori să intre în echipa de sport a şcolii.
Referitor la teme, încercaţi să vedeţi care au fost principalele probleme de anul trecut: poate totul se făcea pe ultima sută de metri, iar din acest motiv nu alocă suficient timp pentru a avea o temă bine realizată - ceea ce ducea la note mici. Se anunţă anul acesta mai multe cărţi pe care va trebui să le citească?
Acestea sunt câteva întrebări al căror răspuns vă vor ajuta în stabilirea unui plan de început de an şcolar. Încercaţi să vă rezumaţi la 2-3 obiective.
2. Aveţi în casă toate obiectele necesare?
În funcţie de vârstă, de la plastilină, caiete de desen, creioane, stilouri, cerneală, hârtie albă, caiete etc. părinţii trebuie să fie atenţi ca toate obiectele de care copilul are nevoie la şcoală sau la grădiniţă să fie în casă. Altfel, va fi timp pierdut pentru părinte şi copil să meargă la magazin de fiecare dată când îşi amintesc de ceva.
Utilă ar fi o listă, prinsă cu un magnet de uşa de pe frigider. Când un produs pe terminate, copilul să noteze, iar la cumpărăturile făcută la final de săptămână, părinţii să se ocupe şi de listă.
3. Un calendar săptămânal
Pentru a ţine lucrurile sub control şi pentru a evita aglomerarea temelor pe ultima seară, un calendar va fi util - atât pentru tine, ca părinte ocupat, cât şi pe copil. Un astfel de calendar săptămânal al temelor şi activităţilor este util mai ales în cazul copiilor care au şi alte activităţi în afara şcolii: cursuri de limbă străină, sporturi etc.