Salvaţi Copiii: Unu din trei elevi a rămas în urmă cu materia şcolară în ultimii doi ani
Unu din trei elevi români a rămas în urmă cu materia şcolară în ultimii doi ani de restricţii pandemice, în vreme ce rata de participare la educaţie timpurie a scăzut, potrivit unui sondaj realizat de Salvaţi Copiii România.
12 Iulie 2022, 09:16
31% dintre copiii din învăţământul secundar inferior şi superior afirmă că au rămas în urmă cu materia şcolară în cei doi ani de restricţii pandemice, iar decalajele sunt mai mari în cazul copiilor vulnerabili, au atras atenţia reprezentanţii Salvaţi Copiii România, citaţi de Agerpres.
La începutul anului anterior, peste 15% dintre copiii care împliniseră 5 ani nu erau înscrişi la grădiniţă, deşi cei mai mulţi dintre ei urmau să-şi facă debutul şcolar în toamna aceluiaşi an.
La fel ca cele mai multe fenomene negative din domeniul educaţiei, neparticiparea la învăţământul preşcolar afectează în mod disproporţionat copiii din mediul rural, rata de înscriere în învăţământul preşcolar la vârsta de 5 ani situându-se la 87,8% în cazul celor de la oraşe, faţă de doar 80,9% în ceea ce-i priveşte pe cei de la sate.
România înregistrează un procent de 15,6% al tinerilor între 18-24 de ani care au absolvit cel mult gimnaziul, deşi ţinta fixată de România, în 2010, a fost de reducere a fenomenului la 11,3%, până la sfârşitul lui 2020.
Şcoala online a agravat disparităţile sociale. 286.150 de copii între 7 şi 17 ani erau în afara şcolii pe 1 ianuarie 2021. 35.259 de elevi, dintre care 20.878 din ciclul primar şi gimnazial şi 14.381 din învăţământul liceal, au abandonat şcoala în 2019/2020.
În ceea ce priveşte rezultatele la examenele naţionale, elevii din mediul rural au luat de trei ori mai multe medii sub 5 faţă de cei de la şcolile din urban.
Rezultatele evaluării activităţilor de educaţie remedială din vara lui 2021 arată că 57% dintre copii au ajuns la o autonomie deplină de învăţare.
La Matematică procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoştinţelor a scăzut de la 90%, la intrarea în program, la 56%, la finalul lui, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor a crescut de la 10% la 44%.
Referitor la Limba română, procentul copiilor care aveau un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoştinţelor s-a diminuat de la 91%, la intrarea în program, la 48% la sfârşitul lui, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor s-a majorat de la 10% la 53%.
La Ştiinţe, procentul copiilor care aveau iniţial un nivel insuficient sau satisfăcător al cunoştinţelor a scăzut de la 63% la 33%, la finalul programului, iar al celor care aveau un nivel bun şi foarte bun al cunoştinţelor a crescut de la 37% la 67%.
Foto: pixabay