-

Diete sănătoase. Acesta este cel mai sănătos regim de slăbire, cu rezultate garantate!

Considerată de către nutriționiști cel mai sănătos regim de slăbire, dieta Dash este supranumită și dieta care reglează tensiunea arterială. Concepută pentru cei care suferă de hipertensiune, această dietă te ajută să slăbești durabil și sănătos, mâncând echilibrat.

Dacă este ținută riguros pe o perioadă de minim două luni de zile, dieta Dash îmbunătățește în mod radical activitatea cardio-vasculară, aduce în limite normale valoarea tensiunii arteriale, colesterolul și glicemia.

Această cură de slăbire determină o pierdere constantă în greutate, mai puțin spectaculoasă în prima lună. În primul interval de timp vei slăbi în jur de 2 kilograme, mai mult sau mai puțin, în funcție de metabolismul tău și de cantitatea de alimente mâncate. Asta pentru că vei elimina apa din organism și vei limita cantitățile de grăsimi și zahăr. În șase luni ar trebui să ajungi la greutatea de echilibru, la care te vei menține, dacă vei continua să respecți principiile regimului Dash.

Regimul Dash nu este unul pe etape, cu fază de atac sau de stabilizare. Este o nouă abordare a alimentației, prin schimbarea treptată, pe termen lung, a modului de a mânca.

În dieta Dash se pune accent consumul de fructe, legume, cereale integrale, lactate degresate și fructe uscate. Se limitează consumul de sare, zahăr și grăsimi saturate. Se consumă în principal alimente bogate în potasiu: banane, portocale, pepene și kiwi, dar și cartofi, evident, altfel decât prăjiți, carne slabă, pește gras, nuci și semințe.

Pentru rezultate optime dieta recomandă două porții de cereale integrale pe zi (o portie avand 125 grame), 4-5 porții de fructe (o porție constând dintr-un fruct întreg, sau 100 de grame de fruct, dacă este vorba despre pepene sau alte fructe mari, sau 200 de mililitri de suc proaspăt de fructe) și legume diferite (o porție având 100-150 de grame de legume crude, preparate la aburi sau la cuptor) și trei produse lactate în fiecare zi (o porție reprezentând 100 de grame de iaurt, o cană cu lapte sau 50 de grame de brânză). Dieta impune o singură porție de carne pe zi (pui, vacă sau pește), de maxim 100 de grame și reducerea la minim a grăsimilor animale și vegetale la strict două linguri cu ulei pe zi și 15 grame de grăsimi animale. Aportul de grăsimi esențiale vine din consumul de nuci și alte semințe, încurajat de dietă.

Dieta limitează dulciurile, la cinci porții pe săptămână, de maxim 100 de grame fiecare și reduce consumul de sare la minimum posibil. În loc de sare ești îndemnat să abuzezi de plante aromate, piper, usturoi și suc de lămâie.

Nutriționiștii susțin că dieta Dash ar trebui să fie stilul de viață al omului modern, pentru că are marea calitate de a nu produce niciun fel de carențe nutriționale în organism.