-

Diete sănătoase. Hrana energizantă înainte de Sărbători

Detoxifierea organismului este un proces recomandat a se efectua cel puțin de două ori pe an, iar o bună metodă este adoptarea unei diete sanatoase bazate pe legume și fructe.


În ce constă dieta raw vegan?

Se consumă alimente în starea lor naturală, fără a fi gătite (sau încălzite peste temperatura de 45°C). Desigur, este vorba în principal de legume, fructe şi seminţe, cereale, însă niciun produs de origine animală. Alimentele pot fi pregătite prin germinare, deshidratare/înmuiere sau fermentare.

"Dieta crudivoră înseamnă multă voinţă şi perseverenţă, iar trecerea pe termen lung de la alimentaţia conform piramidei la bucătăria fără foc nu e deloc simplă. Chiar şi cei cu mai puţină voinţă pot profita de avantajele unei astfel de diete, folosind reţetele bucătăriei fără foc măcar o dată pe zi sau ţinând, pe diverse perioade, o cură de dezintoxicare a organismului, în timpul căreia se mănâncă doar alimente crude, proaspete.

Se recomandă hrana vie în principal, pentru că aceasta este mai uşor digerată de organism, datorită complexului de enzime ce se găseşte în alimentele care o compun", a explicat nutriţionistul Lygia Alexandrescu.

Potrivit acesteia, prin gătire, 50% din proteine şi între 50 şi 80% din vitaminele şi mineralele alimentare sunt denaturate, pesticidele se descompun în compuşi mai toxici, care sunt mai uşor de asimilat, se pierde oxigen şi se produc radicali liberi.

Lygia Alexandrescu a arătat că enzimele sunt distruse atunci când alimentele sunt încălzite la mai mult de 45°C, iar fără ele nu poate exista diviziune celulară, nu poate funcţiona sistemul imunitar, nu se produce energie şi nu poate exista activitate cerebrală.

Vitaminele şi hormonii nu îşi pot face datoria în absenţa enzimelor.

Poate acest program alimentar să furnizeze nutrienţii necesari unei bune funcţionări a organismului?

Răspunsul este: categoric da, cel puţin pentru anumite perioade. O dietă crudivoră vegană diversă, care să includă: fructe, legume, cereale, nuci şi seminţe acoperă necesarul zilnic nutritiv de proteine, carbohidraţi, lipide şi vitamine (mai puţin B12), mai afirmă nutriţionistul.

Lygia Alexandrescu a spus că aproape toate alimentele, cu excepţia alcoolului şi zahărului, sunt surse de proteine: cartofii (deshidrataţi sau înmuiaţi), pâinea cu seminţe coaptă la soare, spanacul, broccoli, alunele, mazărea, untul de arahide, tofu, laptele de soia şi lintea sunt doar câteva exemple de surse de proteine vegetale.

"Dietele vegan sunt sărace în lipide, ceea ce explică incidenţa scăzută la boli cardiovasculare, afecţiuni cronice şi cancer la vegetarieni. Surse de grăsimi care ar putea fi utilizate limitat sunt: uleiul de măsline, nucile, alunele, untul de alune, seminţele, avocado şi nuca de cocos", a mai afirmat nutriţionistul.

Citeste continuarea pe monitorulbt.ro