-

Planul tău de a dormi pentru a lupta împotriva bolilor

Iată un motiv pentru a regândi dieta ta: ceea ce mănânci îți influențează somnul.


Un nou studiu a aratat ca exista 4 felui de somn in functie de dieta, fiecare determinand riscul de aparitie al anumitor boli. Descopera in randurile urmatoare ce fel de tip de somn ai si redu riscul aparitiei bolilor.

Somnul este crucial pentru sanatatea generala a corpului tau- e la fel ca mancarea. Intr- un nou studiu s-a examinat legatura intre somn si dieta si s-a ajuns la concluzia ca obiceiurile in ceea ce priveste mancarea sunt strans legate de somn.

Acest studiu promoveaza ideea ca poti avea un somn linistit si sanatos daca faci cateva schimbari in dieta.

In plus, somnul poatre preveni anumite boli. Potrivit studiului, felul in care dormi poate determina riscul de aparitie al anumitor boli. Astfel, daca rezolvi problemele pe care le ai cu somnul poti reduce riscul aparitiei anumitor afectiuni precum obezitatea, bolile de inima sau infarctul.

Cheia pentru un somn linistit si sanatos este alegerea combinatiei optime de nutrienti, vitamine si calorii . Aceasta combinatie trebuie sa fie potrivita pentru tipul tau de somn.

Alege din urmatoarele 4 categorii tipul de somn care crezi ca ti se potriveste si descopera ce poti sa mananci ca sa reduci riscul aparitiei bolilor. In plus vezi si ce poti face ca sa duci o viata sanatoasa si sa ai un somn linistit.

Tipul de somn nr.1: cei care dorm foarte putin (0 pana la 4 ore pe noapte)

Cei care dorm foarte putin se simt de obicei letargici pe timpul zilei. Au un nivel scazut de energie si nu se pot concentra. Dintre toti, acesti oameni nu au o varietate in dieta. De obicei sunt deshidratati si nu consuma destule alimente bogate in carbohidrati si antioxidanti.

Riscuri: cei care dorm foarte putin prezinta un risc marit de obezitate si diabet. Lipsa somnului face ca organismul sa nu foloseasca corect insulina, hormonul care controleaza cantitatea de zahar din celule. Asa se poate ajunge la diabet.

In plus, cei care dorm putin sunt predispusi la ingrasare. Lipsa somnului incetineste metabolismul si duce la cresterea nivelului de cortizol, hormonul stresului. Astfel creste apetitul, se ard mai putine calorii- formula ideala pentru ingrasare.

Citeste continuarea pe yve.ro