-

Orezul – element esențial al unei diete perfecte

Una dintre cele mai vechi specii de cereale cultivate, orezul este, fără îndoială și cel mai consumat produs de acest fel — să amintim doar că reprezintă alimentul de bază al populaţiilor asiatice.

Aflați care sunt calitățile nutritive ale acestei prețioase vegetale și de ce este vital să nu lipsească din dietă.

În lume există nu mai puţin de 120.000 de varietaţi de orez, însă numai 8000 sunt folosite pentru consum. Sărac în sodiu şi lipide, este în schimb foarte bogat în amidon (zaharuri lente), fibre, vitamine şi minerale.

Valoarea sa energetică diferă în funcţie de prelucrarea pe care o suportă. Astfel, orezul integral are 350 cal /100 g, iar cel alb, decorticat, 120 cal/ 100 g.

Fiind foarte uşor de digerat, orezul se recomandă în special în caz de diaree, diabet, afecţiuni cardiovasculare (hipertensiune, edeme) sau renale, tulburări digestive, hipoglicemie.

De asemenea, este foarte potrivit în regimurile de slăbire sau în cele cu conţinut redus de sodiu, însă preparat fără prea multe grăsimi şi fără adaos de sare, ideal în combinaţie cu legume cu conţinut caloric redus.

Orezul integral — un adevărat depozit de fibre

Atunci când este recoltat, bobul este învelit într-un strat exterior, dur. Orezul integral îşi păstrează pericarpul, de aceea are o culoare maro-deschis. Este bogat în fibre (9 g /100 g), vitamine din clasa B-urilor şi minerale (magneziu şi fosfor în special).

De asemenea, furnizează cel mai mare aport nutritiv dintre toate sortimentele, iar gustul său deosebit aminteşte de cel al miezului de nucă. Timpul de preparare este însă mai lung — cel puţin 45 de minute îi sunt necesare pentru a se fierbe.

Citeste continuarea pe yve.