-

Top 10 alimente „fără colesterol”

Din cauza unui stil de viaţă nesănătos, a stresului, a sedentarismului şi a unei alimentaţii bogate în grăsimi, foarte multe persoane suferă de hipercolesterolemie. Colesterolul mărit este una dintre principalele cauze a apariţiei bolilor cardiace, a accidentului vascular cerebral şi a infarctului miocardic. Aşadar, ce este bine să mănânci atunci când ai colesterolul mărit? În cazul hipercolesterolemiei nu există o dietă specială care poate fi urmată sau un aliment „minune” care poate fi prescris, dar există o listă de alimente care trebuie consumate în cazul colesterolului crescut.

1. Peştele gras
Peştele gras, somon sau ton, este cel mai bun aliment împotriva bolilor cardiovasculare care apar în urma colesterolului mărit. Toate studiile au arătat că acizii graşi omega 3 din grăsimea acestor peşti ne protejează inima împotriva infarctului. De aceea specialiştii ne recomandă să includem peştele gras în meniu, cel puţin o dată pe săptămână, pentru a ne proteja sistemul cardiovascular.

2. Fasolea uscată
Fasolea uscată contribuie la scăderea colesterolului, cu condiţia să fie consumată zilnic, timp de aproximativ o lună, în salate sau supe. Această legumă este inclusă pe lista alimentelor sănătoase, deoarece conţine cantităţi mari de fibre, proteine, acid folic, zinc şi magneziu.

3. Nucile
Alături de migdale şi alune, nucile oferă organismului substanţe care protejează inima în cazul unui colesterol crescut. Ele conţin grăsimi nesaturate, vitamina E, magneziu şi fibre alimentare care ajută la normalizarea colesterolului. Astfel, o porţie de aproximativ 40 de grame de nuci consumate zilnic reduce riscul de creştere a colesterolului cu 53%.

4. Avocado
Bogat în grăsimi mononesaturate, avocado ajută la scăderea colesterolului „rău”, crescând nivelul colesterolului bun. Dacă vei adăuga puţin avocado la un sandviş sau într-o salată, organismul tău va primi o cantitate de grăsimi sănătoase.

5. Roşiile
Roşiile conţin licopen, o substanţă care ajută la scăderea colesterolului şi la întărirea sistemului cardiovascular.

6. Uleiul de măsline
Şi acesta este benefic pentru scăderea nivelului de colesterol, consumat bineînţeles în stare naturală, şi nu în prăjeli. Se recomandă consumul a două linguri de ulei de măsline pe zi, în salate sau marinate, pe un termen cât mai lung. Atenţie! Alege uleiul de măsline extravirgin!

7. Fulgii de ovăz
Fulgii de ovăz şi, în general, cerealele nedecorticate sunt recomandate de specialişti pentru reducerea nivelului colesterolului şi pentru scăderea riscului de apariţie a infarctului. Studiile arată că o dietă de şase sau opt săptămâni care include un consum de 50-80 de grame de fulgi de ovăz pe zi reduce colesterolul total cu 20%, iar nivelul colesterolului rău cu 25%.

8. Ouăle de prepeliţă
Ouăle de prepeliţă sunt cunoscute drept un aliment-medicament împotriva colesterolului. Spre deosebire de ouăle de găină, ouăle de prepeliţă nu conţin deloc colesterol „rău”, ci numai colesterol bun.

9. Iaurtul
Iaurtul natural, simplu, fără fructe şi cu un procent mic de grăsime îţi reduce nivelul colesterolului rău şi îl creşte pe cel bun. În medie, colesterolul rău scade cu aproximativ 5%, iar colesterolul total cu 4%. Fiind foarte bogat în calciu, proteine şi vitaminele A şi D, iaurtul protejează arterele şi sistemul cardiovascular de efectele negative ale hipercolesterolemiei.

10 Afinele
Afinele curăţă pereţii arterelor şi ajută la scăderea nivelului colesterolului rău din organism. Ele se pot consuma în orice cantitate şi sub orice formă, deoarece curele cu fructe sunt foarte sănătoase. Dar şi zmeura, murele şi căpşunile conţin antioxidanţi care protejează vasele de sânge de acţiunea colesterolului rău. Mai sunt şi alte fructe care ajută la scăderea colesterolului: merele, ananasul, grapefruit-ul, kiwi, lămâile, pepenele, piersicile, perele, caisele, gutuile şi cireşele.