-

Sfatul nutriționistului pentru sezonul rece

Sfatul nutriționistului pentru sezonul rece – ȘERBAN DAMIAN ne spune secretele alimentației corecte pentru lunile de toamnă-iarnă.

Odată cu răcirea vremii, organismul nostru este mult mai solicitat, fiind nevoit să facă față schimbărilor de temperatură, cel mai adesea destul de bruște. Pentru a-l ajuta, avem la îndemână o cale simplă: alimentația corectă, bogată în nutrienți.

Un meniu echilibrat, care nu generează sau întreține nicio carență, ar trebui să fie compus din 55% carbohidraţi, 15% proteine şi 30% grăsimi. Mare atenţie însă la calitatea grăsimilor consumate!

Sfatul nutriționistului pentru sezonul rece – „Grăsimile nesaturate, din pește sau vegetale sunt cele mai bune pentru organism. În special Omega 3 și Omega 6, pentru că acestea nu sunt produse de corpul nostru, așa că trebuie să le luăm din alimente. Surse de grăsimi esenţiale sunt uleiurile vegetale (de in, de rapiţă, de floarea soarelui), margarinele de nouă generaţie, fructele oleaginoase (nuci, alune şi fistic) şi preparatele din peşte”, explică nutriţionistul Şerban Damian.

Mai ușor cu smântâna și fast-food-ul

Sfatul nutriționistului pentru sezonul rece – “Grăsimile saturate sunt, de regulă, de origine animală, grăsimi trans, și fac mult rău organismului. De aceea nu ar trebuie să abuzați de unt, smântână, carne grasă de porc sau vită și nici de alimente de tip fast-food. Ideal este să încercăm să le înlocuim cu grăsimi bune, vegetale”, recomandă nutriționistul.

Dieta echilibrată înseamnă puțin din toate

 .................

Află în ce constă dieta recomandată pentru sezonul rece

Află ultimele noutăți despre Spitalul Județean de Urgență Zalău