-

8 beneficii ale consumului de alimente crude

Scris de

Consumul de alimente crude și vegane sau crude se spune că are multe beneficii pentru sănătate. Nu numai că vă poate ajuta să slăbiți, dar ar fi benefic în cazurile de colesterol, hipertensiune, dureri articulare.

Consumul alimentelor crude favorizează pierderea în greutate

Dieta cu alimente crude numită crușină în Franța se bazează pe consumul de legume și fructe crude, nuci, alge, semințe și cereale încolțite. Un studiu a arătat că această dietă poate duce la pierderea în greutate. „Materiile prime vegetale permit evitarea consumului de macronutrienți ascunși (de exemplu zaharuri ascunse) și consumarea unor alimente mai sănătoase, cu conținut scăzut de calorii: legume, frunze verzi, alge, mai puțin zahăr și grăsimi ...”, explică Stefan Lehner, antrenor profesionist, expert certificat în nutriție. Cu toate acestea, trebuie să faceți alegerea corectă a alimentelor sănătoase în proporțiile potrivite. „Dacă mănânci mai mulți avocado, un borcan cu unt de migdale crude și ulei de măsline, adaugă prea multă grăsime”, a spus expertul în materie primă.

Alimentele crude îmbunătățesc calitatea pielii

„S-a demonstrat că alimentele proaspete fac tenul proaspăt și luminos și pielea lipsită de impurități”, spune Stefan Lehner. Motivele expuse? Un aport important de vitamine și minerale - „calitatea slabă a pielii fiind legată de o formă de deficit de nutrienți” - și o digestie mai bună; „o digestie slabă care are un impact asupra pielii”, explică Stefan Lehner.

Stimulează sistemul digestiv

Un alt beneficiu important al alimentelor crude: o digestie mai bună, datorită fibrelor stocate. „Gătitul înmoaie fibrele care nu mai pot acționa ca o mătură în tractul intestinal”, explică Stefan Lehner. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că organismul poate avea nevoie de timp pentru a se familiariza cu metabolizarea și digerarea a atât de multe fibre. De asemenea, pentru a evita tulburările digestive (flatulență, balonare) la trecerea la alimente crude, este recomandabil să creșteți treptat aportul de fibre.

Reglează hipertensiunea și colesterolul

Studiile au arătat că o dietă crudă, vegană scade nivelul plasmatic al colesterolului total, precum și al trigliceridelor. De asemenea, are un efect pozitiv asupra tensiunii arteriale.
„Acest lucru se datorează probabil faptului că aportul de sare este mai mic și că această dietă nu oferă colesterol, mai ales prin carne”, explică Stefan Lehner, antrenor profesionist, expert certificat în nutriție.

O armă anti-oboseală

„Ideea alimentelor proaspete este de a maximiza aprovizionarea cu nutrienți, în special micro-nutrienți, evitând gătitul alimentelor: vitamine, minerale, fotochimice, enzime”, spune Stefan Lehner. "Gătitul nu le face să dispară complet, ci în mare parte (de la 30 la 100% în funcție de nutrienți", explică el. Fără deficiență de micronutrienți, corpul nostru are mai multă energie. "Se pare că alimentele crude duce, de asemenea, la o claritate mentală mai clară, dar există puține studii pe acest subiect ", adaugă Stefan Lehner.

Un sistem imunitar de vârf

Când sistemul nostru imunitar este ocupat să ne protejeze corpul împotriva toxinelor și a deșeurilor din hrana noastră, acesta este mai puțin eficient în protejarea corpului nostru împotriva invadatorilor externi (viruși, bacterii etc.). "Mâncând crud și vegan, oferim corpului nostru toți nutrienții esențiali cu un minim de toxine. Sistemul nostru imunitar își poate face treaba mai bine fără a se epuiza", explică Stefan Lehner.

Un avantaj împotriva durerilor articulare

În timp ce o dietă inflamatorie promovează reumatismul, o dietă proaspătă oferă alimente antioxidante și antiinflamatoare. „Acest lucru explică constatarea că durerile articulare și alte afecțiuni cronice s-au redus sau au dispărut”, spune Stefan Lehner.

Eliberează sistemul respirator

"O dietă bogată în proteine ​​animale provoacă flegmă. Corpul nu poate descompune toate proteinele și le stochează ca flegmă", spune Stefan Lehner. Consumul crud și vegan vă va permite să aveți sinusuri clare și respirație mai ușoară, deoarece nu oferă prea multe proteine.