-

Alimente pe care ar trebui să le consumați pentru a menține dinții și gingiile sănătoase

Corpul omenesc este ca o mașină foarte complexă. Alimentele pe care le alegem pentru consum ne pot afecta sănătatea generală, dar și cea a dinților și a gingiilor.

Dacă consumați prea multe băuturi răcoritoare sau gustări non-nutritive, ați putea fi expus riscului de apariție a cariilor dentare. Alimentele care conțin zaharuri de orice fel pot contribui la cariile dentare.

Sursele obișnuite de zahăr din dietă includ băuturi răcoritoare, bomboane, prăjituri și produse de patiserie. Dacă dieta ta nu are anumiți nutrienți, poate fi mai dificil pentru țesuturile din gură să reziste infecției.

Acest lucru poate contribui la boala gingiilor. Boala severă a gingiilor este o cauză majoră a pierderii dinților la adulți. Mulți cercetători consideră că boala progresează mai repede și este potențial mai severă la persoanele cu nutriție deficitară.

Iar prevenirea este cel mai bun medicament pentru zâmbetul nostru. Deși acum există proceduri moderne prin care putem face dinții mai puternici și mai strălucitori, este mai bine (și mai ieftin!) să evităm în primul rând apariția cariilor, prin periere, folosirea aței dentare și - nu în ultimul rând - a unei alimentații corecte. (P.M.)

Pentru o dantură frumoasă şi sănătoasă este necesară nu numai o igienă orală adecvată, ci şi o dietă alimentară corectă pentru protecţia dinţilor. Alimentele şi băuturile foarte acide pot provoca eroziunea smalţului, de aceea este important consumul de produse bogate în calciu şi fosfor.

Acestea sunt elementele esenţiale ale smalţului, care vor menţine dinţii sănătoşi. Cele mai bune surse de calciu sunt iaurtul, brânza, fructele de mare, tofu, migdalele. Alimentele bogate în fosfor sunt seminţele de dovleac, peştele, nucile braziliene, carnea roşie, ouăle.

Consumul de fructe şi legume crude este indicat pentru menţinerea sănătăţii cavităţii bucale, deoarece procesul mestecării provoacă mai multă salivă, cel mai bun neutralizator natural al bacteriilor care cauzează cariile dentare.

Textura lor le face, de asemenea, abrazive în mod natural, astfel încât acestea curăţă uşor suprafeţele dinţilor, îndepărtând placa şi particulele de alimente. Cele mai bune opţiuni în acest sens sunt ţelina, merele, castraveţii, morcovii.

Vitamina D este crucială pentru starea generală de sănătate, dar este foarte importantă şi pentru dinţi sănătoşi. Principalul motiv este că această vitamină ajută corpul să absoarbă mai bine calciul.

Cea mai bună sursă de vitamina D este lumina soarelui. Alimentele cu un aport important de Vitamina D sunt peştele, gălbenuşul de ou, uleiul din ficat de cod.

Vitamina C întăreşte vasele de sânge şi reduce inflamaţia, ceea ce ajută gingiile să rămână mai sănătoase. Vitamina C este necesară şi pentru producerea de colagen, o proteină cheie care ajută împotriva parodontitei.

Lipsa acestei vitamine face ca gingiile să fie mai sensibile şi mai vulnerabile la bacteriile care cauzează boli parodontale. Alimentele bogate în vitamina C sunt ardeii, portocalele, kiwi, căpşunile, broccoli, varza, scrie Rador.

Foto: pixabay