-

Răsfățurile de Crăciun provoacă... depresia de Sărbători

Scris de

Ciocolată, castane confiate, trufe de ciocolată, tort în formă de bușteni... Petrecerile de Crăciun sunt adesea o ocazie de a vă răsfăța cu multe plăceri mici .. dar atenție, potrivit oamenilor de știință, această orgie cu zahăr promovează depresia.

Numeroasele bunătăți oferite și savurate în timpul sezonului de sărbători nu vă pun doar în pericol să puneți kilograme în plus, potrivit psihologilor de la Universitatea din Kansas. Zahărul prezent în aceste delicatese ar favoriza depresia.

O furtună de zahăr care afectează sănătatea mintală

Ciocolată, bușteni, fructe confiate ... o mulțime de feluri de mâncare pe mesele de Crăciun sunt foarte dulci. Potrivit echipei de cercetători americani, acest consum excesiv de zaharuri adăugate poate juca un rol în declanșarea proceselor metabolice, inflamatorii și neurobiologice legate de depresie.

Aceștia explică faptul că aceste alegeri alimentare, combinate cu luminozitatea scăzută și modificările modelor de somn, pot duce la o „furtună perfectă” care dăunează sănătății mintale.

Stephen Ilardi, profesor asociat de psihologie clinică la Universitatea din Kansas, explică: „Pentru multe persoane, expunerea redusă la soare în timpul iernii va distruge ritmurile circadiene, va perturba somnul sănătos și va duce la 5-10% din populație. într-un episod de depresie clinică completă ".

Crăciunul și depresia de iarnă: un cerc vicios

Oamenii de știință care au analizat datele din mai multe studii au observat un ciclu vicios pus în mișcare în timpul sărbătorilor. Profesorul Stephen Ilardi explică „O caracteristică comună a depresiei de iarnă este pofta de zahăr.” Continuă, „Avem până la 30% din populație care suferă de cel puțin unele simptome ale depresiei de iarnă, care au poftă de carbohidrați - și în această perioadă se confruntă în mod constant cu bomboane de sărbători ".

El admite, de asemenea, că restricționarea în acest timp este dificilă, mai ales că - la început - dulciurile stimulează starea de spirit și ameliorează simptomele depresiei.

„Când consumăm dulciuri, aceștia se comportă ca un drog”, a explicat cercetătorul american, de asemenea autorul cărții „The Depression Cure” (First De Capo Press, 2009). „Au un efect imediat asupra dispoziției, dar în doze mari, pot avea și consecințe paradoxale și periculoase pe termen lung și astfel pot agrava starea de spirit, reduc bunăstarea, cresc inflamația și pot induce hipertensiune. greutate".

Zaharurile, la fel de dăunătoare ca alcoolul

Conform lucrărilor publicate în revista științifică Medical Hypotheses, zaharurile adăugate consumate în cantități mari sunt la fel de nocive fizic și psihologic ca și consumul de alcool în exces.

În timp ce consumul unui pic de zahăr poate avea efecte benefice asupra unor persoane, prea mult din acesta devine toxic pentru organism. "Când ne gândim la boli inflamatorii, ne gândim la lucruri precum diabetul și artrita reumatoidă - boli cu un nivel ridicat de inflamație sistemică. În mod normal, nu ne gândim la depresie. Cu toate acestea, se pare că da. face parte din el, nu pentru toți cei deprimați, ci pentru aproximativ jumătate. Știm, de asemenea, că anumiți hormoni pot împinge în mod direct creierul într-o stare de depresie severă. (...) și zaharurile adăugate au un pro- inflamatorii asupra corpului și creierului ".

Zaharul are impact asupra microbiomului

Profesorul și echipa sa au stabilit, de asemenea, că impactul zahărului asupra microbiomului ar putea contribui potențial la depresie. Cercetătorul a spus „Corpurile noastre găzduiesc peste 10 trilioane de microbi și mulți dintre ei știu cum să spargă creierul”. El a continuat să explice că acești microbi sparg esențial creierul pentru a ne îmbunătăți bunăstarea. „Vor să prosperăm, astfel încât să se poată dezvolta. Dar există și unele specii oportuniste care pot fi considerate mai pur parazitare. Mulți dintre acești microbi paraziți se înmulțesc pe zaharurile adăugate și pot produce substanțe chimice care împing creierul într-o stare de anxietate, stres și depresie. "
Pentru a evita loviturile depresiei în timpul sărbătorilor, este necesar să fii rezonabil în consumul de dulciuri. De asemenea, este recomandat să urmați o dietă care să dea un loc primordial plantelor și omega 3.

Echipa științifică adaugă că sfaturile lor sunt valabile pe tot parcursul anului, nu doar în timpul vacanței.

„Ca orientare prudentă, bazată pe starea actuală a cunoștințelor noastre, putem spune că ar putea exista anumite riscuri asociate consumului ridicat de zahăr, posibil o doză peste recomandările Asociației Americane a Inimii, care este de 25 de grame de zaharuri adăugate pe zi ”, conchide autorul cercetării.