Fumatul unui pachet de ţigări pe zi timp de un an determină 150 de mutaţii genetice în fiecare celulă a plămânilor

În urma unui studiu ştiinţific, s-a stabilit că fumatul unui pachet de ţigări pe zi, timp de un an de zile, determină până la 150 de mutaţii genetice în fiecare celulă a plămânilor.

O echipă internaţională de cercetători a realizat studiul, analizând ADN-ul fumătorilor şi al nefumătorilor. Este primul studiu care încearcă să cuantifice defectele genetice induse de fumat şi răul pe care acest obicei îl provoacă altor organe în afară de plămâni.

Cercetătorii au subliniat că analizele ADN pe fumători sunt utile pentru înţelegerea modului în care se dezvoltă cancerul în organism.

Oamenii de ştiinţă au ordonat genomii a peste 5.000 de cancere, depistate chiar şi în ţesuturi care nu sunt direct expuse fumului de ţigară. Astfel, s-a descoperit că într-un an de zile, au loc 97 de mutaţii genetice la nivelul fiecărei celule din laringe, 39 de mutaţii în faringe, 23 de mutaţii în celulele gurii, 18 mutaţii genetice în vezica urinară şi 6 mutaţii în ficat.

Un prim mesaj al studiului întocmit este acela că renunţatul la fumat cât mai devreme şi la o vârstă cât mai tânără duce la reducerea exponenţială a mutaţiilor genetice, potrivit Rador.

Foto: pixabay