-

Varza – o adevarată farmacie naturală

Din cele mai vechi timpuri, varza – legumă cruciferă extrem de bogată în fitonutrienţi – este cunoscută ca un adevărat aliment-minune, atât în stare crudă, cât şi murată. Calităţile sale de necontestat fac ca aceasta să poate fi folosită cu succes în prevenirea şi tratarea unui număr extrem de mare de afecţiuni, ea fiind o adevarată farmacie naturală.

Valorile nutriţionale şi efectele terapeutice ale acestui aliment comun pentru noi şi consumat în toate colţurile lumii sunt precizate, în cadrul interviului, de doamna Livia Nena, biolog cu specializare în nutriție.

Varza este o legumă puţin calorică, ea are 25 de calorii la 100 de grame de produs. Varza are şi glucide, dar puţine, de tip: zaharoză, glucoză şi fructoză. De altfel, se constată atunci când mâncăm varza că ea este uşor dulce. Aceste glucide sunt parţial asimilabile.

Conţine protide, care completează aportul energetic al verzei şi protidele acestea sunt prezente la un nivel destul de ridicat.

Ce vitamine şi minerale conţine varza?

Livia Nena, biolog–nutriționist: Bogăţia vitaminică a verzei trebuie subliniată, pentru că ea este printre legumele cu cel mai mare conţinut de vitamina C. Foile care se află în exteriorul verzei sunt foarte concentrate în vitamina C. Atenţie, prin fierbere, însă, se pierde aproximativ 30-40% din conţinutul acesta de vitamina C!

Deci este recomadabil să fie consumată crudă, pentru cei care vor să beneficieze de vitamina C. De asemenea, varza este bogată în vitamina E, cam 2-7 miligrame la 100 de grame, ceea ce constituie un adevărat record pentru o legumă. O cantitate de 200 de grame de varză, consumată zilnic, acoperă necesarul zilnic de vitamina E.

La fel, 200 de grame de varză acoperă necesarul zilnic de vitamina A. Precizez că avem în varză şi concentraţie mare de carotenoizi care de fapt se transformă, în organism, în vitamina A. Revin la cantitatea aceasta de 200 de grame, care este o cantitate de bun simţ pe care orice persoană poate să o consume la o masă.

Prin urmare, 200 de grame de varză acoperă un necesar zilnic de vitamine din complexul B (B1, B2, B, B5, B6, B9). Acest complex de vitamina B combate procesele degenerative la nivelul organismului. În ceea ce priveşte mineralele, varza abundă în minerale (potasiu, calciu, magneziu, fier, cupru, fosfor, sulf). Precizez, de asemenea, şi conţinutul în fibre!

Varza conţine multe fibre. Dintre aceste fibre atât de preţioase pentru organism, varza conţine: celuloză, hemiceluloză. Prezenţa fibrelor în varză explică şi anumite intoleranţe pe care unele persoane le au atunci când consumă o cantitate mare de varză, însă modul de preparare a verzei poate înlătura aceste efecte nedorite.

Fibrele alimentare sunt capabile să stimuleze intestinul şi să prevină constipaţia. O porţie de 200 de grame de varză asigură peste 20% din cantitatea de fibre necesară zilnic, care înseamnă 30-37 de grame.

Citeste continuarea pe rador.ro

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept