-

10 "alimente-pilon" pentru susţinerea şi întărirea imunităţii

Într-o lume “copleşită” de pandemia de coronavirus, imunitatea ar trebui să reprezinte o prioritate pentru noi toţi, mai ales dacă ţinem cont de faptul că o imunitate bună, împreună cu măsurile de protecţie atât de mult mediatizate, sunt singurele bariere în calea unei posibile contaminări.

Sistemul imun este o reţea complexă de celule şi molecule care ne protejează de microorganisme şi substanţe “străine corpului”. Un sistem imunitar puternic nu ne apăra numai de virusul Sars-Cov2, ci de orice alte forme de boli şi infecţii.

Imunitatea se desăvârşeşte în prezenţa unui cumul de factori, care trebuie să fie întodeauna în echilibru. Aceştia sunt: alimentaţia sănătoasă, o bună hidratare, odihnă corespunzătoare care presupune cel puţin 7 ore de somn pe noapte, mişcare fizică şi eliberarea de stres.

Este adevărat că toţi ne naștem cu o anumită capacitate de a produce celule cu scopul protejării organismului. Această imunitate nespecifică sau înnăscută asupra careia, din pacate, nu putem interveni. Este, de asemenea, cunoscută sub numele de imunitate naturală, ereditară sau constitutivă, și este prima linie de apărare în organismele neimunizate, fiind comună tuturor organismelor multicelulare, inclusiv insectelor și plantelor.

Imunitatea specifică sau adaptivă, cunoscută și sub numele de imunitate dobândită, este setul de răspunsuri activate de sistemul imunitar pentru a viza agenții patogeni specifici. Ea poate fi obținută într-o formă naturală prin asigurarea echilibrului factorilor mai sus menţionaţi, aportul nostru în menţinerea ei la un nivel înalt fiind determinant.

Primul pas pe care îl putem face pentru a ne întări zidul natural de apărare al organismului împotriva bolilor este să facem o “curăţenie selectivă” în alimentaţia zilnică.

Iată ce trebuie să includeţi în meniul zilnic, potrivit specialiştilor, pentru o imunitate de fier:

1. Ceaiul verde

Acesta conţine o substanţă (L-theanina) capabilă să crească de cinci ori capacitatea de apărare a organismului.

2. Usturoiul

Este un adevărat cocktail antioxidant, având în compoziţie mangan, zinc, seleniu, germaniu, vitaminele A si C. Este recunoscut ca stimulant al sistemului imunitar care creşte puterea celulelor albe. Consumul regulat de usturoi stimulează sistemul imunitar, reechilibrează nivelul zahărului în sânge, previne atacurile cardiace, ajută la metabolizarea grăsimilor, ajută la prevenirea cancerului. Usturoiul are proprietăţi anti-virale şi antifungice (omoară ciupercile). Un rol la fel de însemnat în creşterea rezistenţei la îmbolnăvire îl are ceapa.

3. Kefirul

Kefirul are un conţinut ridicat de vitamine (complexul de vitamine B, caroten, vitaminele E, D si K), minerale (potasiu, fosfor, magneziu, zinc, iod, fluor, calciu) şi proteine uşor digerabile. Aceste proprietăţi antibiotice şi antifungice fac din el un aliat de nădejde în întărirea sistemului imunitar.

4. Afinele

Afinele, în mod special, fructele de pădure în mod general şi-au dovedit eficienţa sporită în blocarea agenţilor patogeni care atacă sistemul imunitar. Acestea sunt bogate în vitamina C, K si E, fibre şi foarte mulţi fitonutrienţi.Pentru creşterea imunităţii se recomandă o cură cu fructe timp de 20 zile. Deosebit de utilă este şi tinctura din afine, mai ales dacă o combini cu echinaceea şi cu o serie de produse apicole.

5. Ghimbirul

Consumul de ghimbir activează forţele de apărare ale organismului, îmbunătăţeşte memoria. În caz de răceli, infecţii respiratorii, gripă, ceaiul de ghimbir te pune repede pe picioare. Ghimbirul stimulează digestia şi curăţă organismul de toxine.

6. Peştele

Este un aliment deosebit de hrănitor, o sursă excelentă de proteine uşoare ce conţine toţi aminoacizii esenţiali. Peştele conţine foarte mult zinc, substanţă care întăreşte imunitatea şi ajută la dispariţia inflamaţiilor, stimulând regenerarea celulelor şi accelerând cicatrizarea rănilor.

Este, de asemenea, o sursă de vitamine (A, B6, B12, D – importantă pentru asimilarea calciului, E) şi minerale (fosfor – pentru sănătatea oaselor, iod, potasiu). Grăsimea de peşte este bogată în acizi graşi esenţiali, omega-3 şi omega-6.

7. Ardeiul iute

Ardeiul iute este un decongestionant excelent al căilor respiratorii. Ardeiul iute este și o sursă bună de vitamina C, iar cei roșii vin în plus și cu vitamina A. Atât vitamina A, cât și vitamina C sunt recunoscute pentru favorizarea funcționării normale a sistemului imunitar.

8. Grapefruit
Grapefruitul are o cantitate mare de vitamina C. În plus, conţine flavonoide - compuşi chimici naturali care s-au dovedit a creşte capacitatea de activare a sistemului imunitar. Dacă nu vă place grapefruitul, consumaţi portocale sau mandarine.

9. Broccoli

Broccoli ajută la întărirea sistemului imunitar printr-o varietate de substanțe cu roluri antioxidante. Broccoli trebuie preparat termic cât mai puțin, ideal la aburi, astfel încât compușii cu efecte benefice asupra sănătății să nu fie afectați.

10. Kiwi

Kiwi este fructul cel mai bogat în vitamina C, cu efect antioxidant şi de creştere a rezistenţei la boli.

Articole înrudite

  • 10 alimente ce contribuie la sănătatea ochilor

    Oamenii sunt tentați să creadă că diminuarea progresivă a calității văzului este un proces inevitabil, fiind parte din modificările prin care trece organismul odată cu înaintarea în vârstă. Adevărul este acela că un stil de viață sănătos poate să încetinească acest proces și să reducă în mod considerabil riscul apariției bolilor asociate văzului.

  • Coşul zilnic se scumpeşte

    În plină pandemie de coronavirus, românii încep să constate că multe din produsele alimentare încep să se scumpească.

  • ANPC propune plafonarea prețurilor produselor de strictă necesitate

    În contextul pandemiei declanșate de noul coronavirus și a decretării stării de urgență pe întreg teritoriul României, există o creștere substanțială a cererii pentru anumite produse comercializate pe piață, în condițiile în care oferta este în limite normale sau chiar mai redusă decât în mod uzual.

  • Usturoiul e greu de găsit, cartofii s-au scumpit

    Românii au profitat şi de sfârşitul de săptămână ca să îşi facă provizii. În pieţele Capitalei se fac dezinfecţii periodice, iar precupeţii poartă mănuşi de unică folosinţă.

  • Românii au cheltuit pentru alimente şi băuturi răcoritoare cel mai mult din UE

    Românii au cheltuit pentru alimente şi băuturi racoritoare cel mai mult din Uniunea Europeana, aproape 28% sută din totalul banilor alocaţi pentru consum în 2018.

    Potrivit biroului european de statistică, Eurostat, media în Uniune a depăşit cu puţin 12 procente.

    Cheltuieli mari cu mâncarea au avut şi lituanienii, aproape 21%, şi estonienii, 20 de procente.

    Ponderi de sub 10% din totalul cheltuielilor de consum ale gospodariilor au fost înregistrate doar în patru state membre: Marea Britanie, Irlanda, Luxembourg şi Austria.

    În total, în 2018, gospodariile din Uniunea Europeana au cheltuit pentru alimente şi băuturi racoritoare peste 1.047 de miliarde de euro, echivalentul a aproape 7% din PIB-ul Uniunii.

    Sursa: rador

    Foto: pixabay.com