-

Care sunt beneficiile pentru sănătate ale Spirulinei

Spirulina este o algă albastră-verde și se crede că este una dintre cele mai vechi forme de viață de pe Pământ.

Utilizată pentru prima dată de azteci ca un stimulent de rezistență, spirulina este considerată un superaliment - o sursă all-in-one de nutrienți, inclusiv niveluri de proteine comparabile cu ouăle.

De asemenea, aztecii au folosit spirulina pentru a trata diferite boli. Cercetările moderne susțin multe dintre presupusele beneficii ale administrării spirulinei și continuă să studieze potențialul său pentru tratarea problemelor de sănătate.

Spirulina are un gust amar, astfel încât oamenii o amestecă adesea cu iaurturi, sucuri și piureuri pentru a-i îmbunătăți aroma. Spirulina este disponibilă în mod obișnuit ca supliment la magazinele naturiste.

Spirulina este o sursă bună de tiamina (vitamina B1), tiboflavină (vitamina B2), niacina (vitamina B3), cupru si fier.

De asemenea, conține și magneziu. Acest mineral susține funcțiile zilnice normale, cum ar fi utilizarea mușchilor și bătăile inimii. De asemenea, este responsabil pentru producerea de proteine și crearea de energie - dar majoritatea oamenilor nu primesc suficient în dieta lor.

Totodată, spirulina este o sursă puternică de nutrienți. Conține o proteină puternică pe bază de plante numită ficocianină. Cercetările arată că acest lucru poate avea proprietăți antioxidante, de calmare a durerii, antiinflamatoare și de protecție a creierului. (PM)

Cu toată nebunia sucurilor de ierburi, dorinţa de a consuma verde pare din ce în ce mai evidentă. Dar spirulina poate deveni oare cel mai bun aliat al nostru în alimentaţie?

Spirulina este un super aliment cu calităţi nutriţionale excepţionale. Această varietate de alge conţine până la 70% proteine, si nu orice fel proteine, anume cele mai uşor de asimilat de către organismul uman. Spirulina este, de asemenea, de multe ori administrată copiilor care suferă de malnutriţie.

Spirulina, aliment care conferă vitalitate, prin excelenţă, este, de asemenea, bogată în vitamine, minerale şi clorofilă. Acesta dă energie, ajută la buna funcţionare a creierului şi întăreşte sistemul imunitar. Fiind foarte hrănitoare, spirulina este un aliat bun pentru cei ce sunt atenţi cu greutatea lor, deoarece ajută la moderarea apetitului.

În doar 100g de spirulină uscată, găsim:

– carbohidrati (zaharuri şi fibre): 23,9g
– grăsimi (ne)saturate: 7,72g
– proteine: 57,47g
– apă: 4,68g
– vitamine: A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, D
– minerale: sare, zinc, magneziu, fosfor, potasiu, calciu, fier

Spirulina stimulează sistemul imunitar

Din punct de vedere nutriţional, spirulina nu vizează pierderea sau creşterea în greutate, ea este un întăritor al sistemului imunitar şi nu compensează un regim alimentar dezechilibrat. Detoxifiant de elită, ajută, de asemenea, la îndepărtarea toxinelor din organism.

Cum o utilizăm? Începând cu vârsta de 2 ani, poate fi dizolvat 0,5 g praf de spirulină într-un biberon cu lapte, pentru a ajuta la întărirea sistemului imunitar al copilului. Spirulina se ia cel mai adesea dimineaţa, la dejun, sub formă de fulgi, 5 g / zi, cu un pahar de apă pentru a avea energie întreaga zi.

Atenţie, există şi contraindicaţii: bogată în fier extrem de absorbabil, spirulina nu este recomandată pacienţilor cu hemocromatoză . Fiind bogată în vitamina K, cu rol în coagularea sângelui, nu este recomandată persoanelor care suferă de boli cardiovasculare.

Spirulina, super-alimentul viitorului?

Cea mai mare concentraţie de fier şi o rată record de acid gamma-linolenic, un acid gras esenţial care se găseşte în laptele matern, spirulina are multiple calităţi nutriţionale. Fără vitamina , dar cu urme de Omega 3, nu am putea spune că este un remediu miraculos sau un aliment complet. Totuşi, spirulina este considerată de mulţi cercetători un aliment al viitorului, o sursă de alimentaţie foarte importantă pentru viitoarele călătorii spaţiale, fiind deja folosită pentru a hrăni astronauţii care pleacă în spaţiu, noteaza Rador.

Foto: pixabay

Articole înrudite