-

Cele 4 virtuți ale cartofilor dulci

Portocala dupa cum doriti, cu o textura topitoare, o aroma dulce si delicata, cartoful dulce este o leguma tuberculata care nu are nicio legatura cu cartoful.

Săraci în calorii, plini de beneficii nutriționale, în versiuni dulci sau sărate, cartofii dulci pot fi consumați pe toate mesele fără roșire și pe tot parcursul anului.

1) Sărac în calorii
Este bine aprovizionat cu vitamine (A, C, E, B6, B9, K), minerale (potasiu, etc.), oligoelemente (cupru, mangan etc.), are un conținut scăzut de proteine ​​și grăsimi (comparativ cu legumă medie) dar este și mai ales săracă în calorii. Într-adevăr, cele 79 de calorii la 100 g îl fac un tubercul foarte interesant. Le datorează prezenței zaharurilor și amidonului. Jumătate vegetală, jumătate amidon, este mai deosebit de bogat în amidon, textura făinoasă apropiindu-se de cartof. După gătire, conținutul de amidon scade, dând loc la mai multe zaharuri. Pentru comparație, conține 6 g de zaharuri la 100 g, în timp ce cartoful conține doar 0,8 g la 100 g. Pentru a profita la maximum de nutrienții săi, păstrați pielea și preferați gătitul la abur.

2) Bun pentru ochi
Există mai multe soiuri de cartofi dulci. Se găsesc cu carne albă, galbenă, portocalie sau chiar violetă (mai rar). Dar este cea cu pulpa portocalie care te va satisface mai mult nutritional. Într-adevăr, acesta din urmă conține multă vitamina A sau beta-caroten cu roluri multiple: contribuție la creșterea oaselor și a dinților, protecție împotriva infecțiilor, rol în vederea nocturnă... Știați că un singur cartof dulce vă acoperă vitamina A are nevoie? Dacă nu îl împărtășiți, desigur!

3) Împotriva colesterolului
Cartoful dulce este o fântână de antioxidanți. Acestea variază în funcție de pigmentare. Cu cât carnea este mai colorată, cu atât conține mai mult. Să citam de exemplu carotenoizii (pentru soiurile de portocale), antociani (compuși fenolici ai soiurilor violet), și anume pigmenți puternic antioxidanti care contribuie la reducerea riscului cardiovascular (prin prevenirea oxidării colesterolului „rău”) dar sunt și excelenți. antiinflamatoare. Știați că pielea conține chiar mai mulți antioxidanți decât carnea? Așa că preferați o versiune din agricultura ecologică dacă mâncați pielea sau o periați sub jet de apă. Alege-le bine colorate, vor fi apoi inzestrate cu multe proprietati antioxidante pentru a proteja impotriva bolilor legate de imbatranire.

4) Un impact scăzut asupra zahărului din sânge
Indicele său glicemic este mediu, deoarece este de 50, ceea ce îl face un aliment interesant pentru impactul său asupra zahărului din sânge. Într-adevăr, consumul acestuia crește doar moderat glicemia (nivelul zahărului din sânge). De aici o mai bună stabilizare a echilibrului diabetului zaharat. În plus, cartoful dulce este bogat în fibre (3 g/100 g) ceea ce îl face un aliment de două ori interesant pentru impactul său asupra zahărului din sânge.

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept