-

Legături între social media și stima de sine

Percepția negativă asupra propriei persoane, un nivel scăzut de încredere în sine sunt principalele cauze care duc la apariția tulburărilor de alimentație.


Se creeaza astfel un cerc vicios, ce afecteaza multe persoane. In general, tindem sa acuzam mass-media si celebritatile pentru promovarea unor imagini de femei sau barbati ce arata perfect.

Exista cateva studii recente care analizeaza impactul acestui subiect, dincolo de aparente, examinand efectele social media asupra stimei de sine.

Cercetatorii de la trei universitati (University of Strathclyde, Ohio University si University of Iowa) au publicat un studiu conform caruia timpul petrecut pe Facebook este asociat cu sentimente negative legate de propria persoana. Inconstient, ne comparam cu prietenii si dorim sa aratam la fel sau mai bine decat acestia.

Au fost chestionate 881 de studente, cu privire la orele petrecute pe Facebook, obiceiurile alimentare, exercitiile fizice si stima de sine. Tinerele aveau o perceptie negativa asupra propriului corp dupa ce priveau fotografii cu postarile si fotografiile altora, comparandu-se constant cu alte persoane.

Rezultatele releva faptul ca mai mult timp petrecut pe Facebook este asociat cu o crestere a sentimentelor negative. Cu atat mai mult pentru cei sau cele care tin o dieta si doresc sa slabeasca, mediul online mareste atentia asupra aspectului fizic.

Acesta este primul studiu in care se realizeaza legaturi intre timpul petrecut pe Facebook si o perceptie negativa asupra propriului corp.

Desi nu exista o conexiune cu tulburarile de alimentatie, se prezice scaderea stimei de sine, fapt ce poate duce, in timp, la aparitia unor probleme in mentinerea unui regim alimentar sanatos.

5 moduri in care te schimba retelele de socializare

Atentia sporita pentru aspectul fizic este si mai periculos in social media, mai mult decat la televizor sau in ziare, pentru ca privim imagini cu persoane pe care chiar le cunoastem.

In cele mai multe cazuri, avem in lista de prieteni oameni cu care am interactionat, iar comparatiile devin astfel mai relevante si au un impact emotional puternic.

Un alt studiu publicat in Psychology of Women Quarterly a concluzionat ca femeile (in special tinerele) tind sa se vada ca fiind obiecte, dupa ce navigheaza pe Facebook.

Aceste obiceiuri sunt asociate cu teoria autoperceptiei si faptul ca avem standarde la care ne raportam si cu care ne comparam, in acest caz, cunostintele de pe Facebook.

Citeste continuarea pe curademiere.ro