O nouă specie de dinozaur a fost descoperită în Argentina

Paleoantropologii spanioli şi argentinieni au descoperit rămăşiţele unei noi specii de dinozaur care a trăit acum 110 milioane de ani în Argentina, în apropiere de Anzii Cordilieri.

Denumit Lavocatisaurus agrioensis, acest erbivor cu o lungime de 12 metri trăia într-o zonă deşertică, în provincia Neuquén, cunoscută pentru siturile sale paleontologice şi zăcămintele petroliere.

"Am găsit cele mai multe dintre oasele craniului, o cantitate mare de dinti, fapt care ne-a permis să efectuăm o reconstructie completă", şi-a exprimat mulţumirea José Luis Carballido, cercetător la Muzeul Egidio Feruglio din Trelew, Patagonia.

Au fost descoperite şi alte oase, de la gât, coadă şi spate.

În apropierea acestui adult Lavocatisaurus agrioensis, oamenii de ştiintă au descoperit oasele a două exemplare mai tinere, cu lungimea de 6 până la 7 metri.

Potrivit expertilor, aceşti dinozauri se deplasau în grup şi au fost ucişi în acelaşi timp.

Descoperirea a apărut în revista de specialitate "Acta Palaeontologica Polonica" şi făcută publică de Agentia de Dezvăluiri ştiintifice (CTyS) a Universitătii Nationale din Matanza, de lângă Buenos Aires.

Sursa: rador