-

În timpul pandemiei, românii dedică tot mai mult timp gătitului

Peste 66% dintre români şi-au îmbunătăţit abilităţile culinare în ultimul an, iar o gospodărie petrece, în medie, până la aproape 20 de ore pe săptămână pentru pregătirea preparatelor, ceea ce înseamnă o creştere de 46% comparativ cu anul precedent.

Cu toate acestea, dincolo de aspectul său practic, gătitul a dezvăluit şi dorinţa de a avea un stil de viaţă mai sănătos (64%), de a deprinde noi abilităţi (57%) şi de a petrece mai mult timp de calitate cu cei dragi.

Peste jumătate (67%) dintre români au spus că servitul mesei împreună a reprezentat o oportunitate de reconectare cu cei din locuinţă, 80% declarând că acest ritual se va menţine pe termen lung, arată un studiu realizat de Mastercard.

Anul trecut a generat, totodată, o creştere a popularităţii 'cinelor festive', 58% dintre români spunând că au organizat astfel de cine pentru prietenii, familiile sau apropiaţii lor, atunci când astfel de reuniuni erau sigure din punctul de vedere al sănătăţii. În acelaşi timp, 22% dintre consumatori au găzduit o cină virtuală, iar 67% declară că cinele festive vor fi un eveniment recurent în calendarul social al acestora, atunci când astfel de întâlniri vor fi permise.

Potrivit sursei citate, normele de distanţare fizică au schimbat, de asemenea, comportamentul de achiziţie al românilor. Unul din trei (32%) a cumpărat alimente online pentru prima dată în ultimul an. 31% au declarat că au cheltuit mai mulţi bani pe alimente atunci când au achiziţionat online, din pricina impulsului de a achiziţiona diferite ingrediente. Aproape jumătate dintre aceştia (42%) vor continua să cumpere produse alimentare online, chiar şi după ridicarea restricţiilor.

Şi cheltuielile pentru echipamente de gătit, sisteme de iluminat ambiental, lumânări şi seturi de pahare, au înregistrat un avans semnificativ. Alte elemente esenţiale cinelor festive urmează, în acelaşi timp, un trend ascendent, 29% investind în articole de veselă şi seturi de pahare, iar 23% achiziţionând seturi de mobilier pentru living.

Studiul enumără şi cele mai populare 'mâncăruri de suflet' din România: mămăligă, ciorbă, salata de boeuf, sarmale, cozonac, mici, ciorbă rădăuţeană, papanaşi, ciorbă de burtă, tochitură moldovenească, jumări, balmoş, murături, alivenci şi cighiri, noteaza Agerpres.

Foto: pixabay

Articole înrudite

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept