-

Slujba ideală: Este plătit să nu facă nimic

Shoji Morimoto, un japonez în vârstă de 38 de ani din Tokyo, are ceea ce unii ar considera slujba ideală: este plătit să nu facă aproape nimic, relatează Reuters marţi.

Morimoto câştigă 10.000 de yeni (71 de dolari) pentru o şedinţă în care doar îşi însoţeşte clienţii.

''În principiu, îmi închiriez propria persoană. Slujba mea presupune să fiu acolo unde sunt clienţii mei, nu am de făcut nimic special'', a declarat Morimoto pentru Reuters, adăugând că, în ultimii patru ani, a avut circa 4.000 de sesiuni.

Morimoto, un tânăr slab, cu o înfăţişare care nu iese prin nimic în evidenţă, are în prezent aproape un sfert de milion de urmăritori pe Twitter, reţeaua unde îşi găseşte cei mai mulţi dintre clienţi. Circa un sfert dinte aceştia sunt clienţi fideli, iar unul dintre ei l-a angajat de 270 de ori.

În cadrul uneia dintre şedinţe a trebuit să meargă într-un parc şi să se dea pe un balansoar alături de un client. Cu altă ocazie, a trebuit să zâmbească şi să fluture din mână pe fereastra unui tren pentru un client care dorea să-şi ia la revedere de la cineva.

Morimoto nu acceptă însă orice fel de sarcini. A refuzat să mute un frigider sau să meargă în Cambodgia şi, de asemenea, nu acceptă nicio solicitare de natură sexuală.

Săptămâna trecută, Morimoto a stat în faţa lui Aruna Chida, o analistă de date în vârstă de 27 de ani îmbrăcată într-un sari, cu care a purtat o conversaţie lejeră în timp ce au servit ceai şi prăjituri.

Chida îşi dorea să poarte vestimentaţia indiană în public, dar îi era teamă că prietenii ei se vor simţi stânjeniţi, aşa că a apelat la Morimoto pentru a-i ţine companie.

''Pe prietenii mei simt nevoia să-i amuz, dar cu tipul închiriat (Morimoto) nu trebuie să fiu vorbăreaţă'', a spus ea.

Înainte ca Morimoto să-şi găsească adevărata chemare, a lucrat într-o editură, unde era deseori apostrofat pentru că ''nu face nimic''.

''Am început să mă întreb ce s-ar putea întâmpla dacă îmi ofer abilitatea de 'a nu face nimic' drept serviciu pentru clienţi'', a spus el.

Afacerea prin care oferă companie este în prezent singura sursă de venit a lui Morimoto, din care îşi întreţine soţia şi copilul. Deşi nu a dorit să dezvăluie suma pe care o câştigă, a spus că se întâlneşte cu unul sau doi clienţi pe zi. Înainte de pandemie, avea trei sau patru clienţi zilnic.

În timp ce-şi petrece o zi obişnuită de miercuri nefăcând nimic în Tokyo, Morimoto meditează la natura bizară a slujbei sale şi pare că pune sub semnul întrebării o societate care apreciază productivitatea şi ridiculizează inutilitatea.

''Oamenii tind să creadă că slujba mea de 'a nu face nimic' este valoroasă pentru că este utilă (pentru alţii)... Dar este în regulă şi să nu faci pur şi simplu nimic. Oamenii nu trebuie să fie utili în vreun fel anume'', a spus el.

Foto: pixabay

Articole înrudite

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept