Depresia poate fi detectată prin teste de sânge

Testul de sânge reprezintă cea mai nouă modalitate ştiinţifică de a detecta depresia gravă în cazul persoanelor în vârstă. Testele măsoară nivelul a nouă indicatori genetici, cunoscuţi ca markerii Acidului ribonucleic (ARN) din sânge.

Studiul poate stabili şi pacienţii care vor răspunde la terapia cognitiv-comportamentală, utilizată adesea pentru a trata depresia, susţin cercetătorii de la Universitatea Northwestern din SUA.

Depresia afectează circa 7% din americani în fiecare an, însă timpul între depistarea simptomelor şi stabilirea diagnosticului poate varia între două şi 40 de luni. "Cu cât este mai lungă această perioadă, cu atât mai dificilă este tratarea depresiei", susţine conducătorul studiului.