O enzimă dintr-un burete de mare poate opri dezvoltarea celulelor canceroase

O nouă izbândă în lupta cu cancerul a fost înregistrată de către cercetătorii de la Medical University of South Carolina. Descoperirea este extrem de importantă în tratarea şi prevenirea cancerului cervical.

Studiile oamenilor de ştiinţă au scos la iveală faptul că o enzimă, denumită manzamina A care este extrasă dintr-un burete ce creşte în apele Golfului Manado din Indonezia, opreşte creşterea celulelor canceroase.

Analizele au arătat că manzamina A reduce nivelul unor proteine asociate cancerului cervical şi că are a o serie de structuri asemănătoare cu o serie de inhibitori care sunt deja folosiţi, dovedindu-se de zece ori mai eficientă.

„Aceasta este o aplicaţie nouă extrem de interesantă pentru o moleculă care a arătat anterior un potenţial semnificativ pentru controlul malariei şi are proprietăţi similare medicamentelor”, explică dr.Mark T.Hamann, profesor MUSC.

Deşi efectele acestei enzime au fost analizate pe celulele a patru tipuri de cancer, aceasta şi-a dovedit eficienţa doar asupra celulelor cancerului cervical. Oamenii de ştiinţă precizează faptul că o serie de studii anterioare au demonstrat că această enzimă se dovedeşte a fi eficientă şi împotriva paraziţilor care cauzează malaria.

Dr. Hamann explică faptul că urmează o serie de teste pe animale pentru a stabili importanţa clinică a acestei enzime şi dacă se dovedeşte a fi utilă apare o altă întrebare importantă: cum va fi produsă această enzimă. Cercetătorul explică faptul că această enzimă poate fi sintetizată în laborator, dar, crede că poate fi identificată o soluţie mai bună: creşterea bureţilor care produc manzamina A deoarece asta se dovedeşte a fi o măsură benefică şi pentru ecosisteme.

Foto: Pixabay