Un asteroid potenţial periculos va trece cu mare viteză pe lângă Pământ

Asteroidul se va poziţiona cel mai aproape de Terra, cel mai probabil pe 24 iunie, anunţă Jet Propulsion Laboratory, Centru federal de cercetare și de dezvoltare al NASA, situat în zona San Gabriel Valley a comitatului Los Angeles, California, Statele Unite.

Asteroidul 441987 (2010 NY65), descoperit de NASA în 2010, va trece la o distanţă de circa 3,7 milioane de kilometri de Terra, scrie ROSBALT.

Dacă s-ar ciocni de Terra, asteroidul ar provoca „efecte la nivel global”, spuneau reprezentanţii NASA, după ce au descoperit obiectul cosmic.

El are un diametru de aproximativ 288 de metri și efectuează o rotație în jurul axei sale în 4,9 ore.

NASA a mai precizat că riscul de coliziune cu planeta noastră este exclus. Coliziunea sa cu Terra este puțin probabilă, susţin oamenii de știință, potrivit Centrului pentru studierea obiectelor din apropierea Pământului (CNEOS) din cadrul NASA.

Sursa: rador

Foto: pixabay

• Un asteroid de mari dimensiuni a trecut duminică pe lângă Terra

Cel mai mare asteroid care a ajuns în proximitatea Terrei în anul 2021 a trecut duminică pe lângă planeta noastră la o distanţă de 2 milioane de kilometri, potrivit NASA, şi a oferit astronomilor o oportunitate extraordinară de a studia acest corp ceresc care datează de la începuturile Sistemului Solar, informează AFP.

• Pământul s-ar putea transforma într-un veritabil "cuptor"

Planeta s-ar putea transforma într-un veritabil „cuptor”, care ar mai putea adăposti doar un miliard de oameni în viitorul apropiat.

• UIMITOR! Cum va arăta Pământul peste 500 de ani?

Dacă am călători cinci secole înapoi în timp, am găsi un imperiu aztec înfloritor în Mexic şi temperaturi ceva mai scăzute în emisfera nordică.

• Radiaţii emise de un sistem stelar gigantic se îndreaptă spre Pământ

Un sistem stelar ce conţine doi sori gigantici trimite în spaţiu radiaţii cosmice, au informat cercetătorii de la NASA care au mai precizat că aceste radiaţii se îndreaptă spre Pământ, propulsate de vânturile intergalatice.

Telescopul orbital al NASA a reuşit să identifice surse de energie ale unui sistem cu două stele aflat la 7.500 de ani -lumină de Pământ.

Este deja cunoscut faptul că razele cu energii mai mari de 1 miliard de electroni-volți sunt pulverizate în sistemul nostru solar.

Cu toate acestea, mișcarea neregulată a energiei și dimensiunile mari ale întinderii acesteia au făcut deja dificilă localizarea unor surse. Coliziunea vânturilor stelare în interiorul Eta Carinae, care este înconjurată de o nebuloasă de praf a fost confirmată acum ca fiind exemplu pentru modelele energetice din regiune.

Citeste mai mult pe RTV.NET