Un coronavirus descoperit la lilieci este capabil să infecteze celulele umane

Istoria exactă a apariţiei SARS-CoV-2 este încă subiect de dispută în rândul biologilor și evoluționiștilor, dar oamenii de știință sugerează că strămoșul acestuia a început să se răspândească printre liliecii din Asia de Est, la mijlocul secolului trecut.

Descoperirea istoriei evoluției SARS-CoV-2 este complicată de faptul că, în ultimul an, oamenii de știință au descoperit urme de anticorpi la SARS-CoV-2 sau un virus foarte asemănător cu acesta în probe de sânge uman prelevate cu mult înainte de începutul pandemiei.

Oamenii de știință din SUA au descoperit că coronavirusul Khosta-2, care infectează liliecii mici cu potcoavă din Rusia, este capabil să se unească cu versiunea umană a proteinei ACE2 și să infecteze celulele umane.

Rezultatele experimentelor cercetătorilor au fost publicate într-un articol postat în biblioteca electronică bioRxiv.

Am studiat două coronavirusuri la liliecii de talie mică (microchiroptere) care infectează liliecii (chiroptere) în Rusia. S-a dovedit că unul dintre coronavirusuri se poate lega de receptorul uman ACE2 pentru a pătrunde în celulele umane. Descoperirea acestui virus a indicat pentru prima dată faptul că coronavirusurile, teoretic capabile să infecteze oamenii, circulă în populațiile de animale și în afara Asiei” – scriu cercetătorii.

Un grup de biologi moleculari condus de Michael Letko, docent al Universităţii din Pullman, statul Washington (SUA), a descoperit primul exemplu de existență a coronavirusurilor periculoase pentru oameni în populațiile de animale din afara Asiei de Sud-Est și de Est.

Descoperirea a fost făcută în timp ce analizau mostre de biofluide colectate de la liliecii ruși cu potcoavă, informeaza Rador.

Foto: pixabay