Copiii, victimele reclamelor de la desenele animate
Videoclipurile publicitare pentru mâncăruri de tip fast food care sunt difuzate în timpul programelor pentru cei mici îşi ating obiectivul şi determină tot mai mulţi copii şi familiile lor să vină în restaurantele fast food, potrivit unui studiu recent al unui grup de cercetători de la Universitatea Dartmouth din Statele Unite, scrie UPI.com.
11 Noiembrie 2015, 05:51
Cercetătorii de la Geisel School of Medicine din cadrul Universităţii Dartmouth au analizat datele din răspunsurile la chestionare ale aproximativ 100 de copii şi familiile lor despre obiceiurile acestora privind vizualizarea reclamelor TV şi consumul de mâncare fast food, descoperind că există o legătură directă între cele două.
Copiii, ţinta reclamelor la fast food
Potrivit răspunsurilor date de părinţi, copiii cu vârste cuprinse între trei şi şapte ani care au urmărit reclame pe canalele destinate lor - Nickelodeon, Nicktoons, Cartoon Network sau Disney - au fost mai tentaţi să le ceară părinţilor să meargă să mănânce la McDonalds sau la Burger King.
Cele două lanţuri de restaurante fast food şi-au orientat aproximativ 80% din spaţiul publicitar dedicat copiilor spre cele patru reţele de cablu de desene animate menţionate.
Cu cât un copil a văzut mai multe reclame TV dedicate mâncării de tip fast food pentru cei mici, cu atât mai numeroase au fost vizitele în familie la restaurantele de tip fast food pentru a consuma acea mâncare cu surprizele aferente, de regulă o jucărie sau un carton cu un personaj dintr-un film pentru copii, potrivit uneia dintre concluziile studiului publicat în revista Journal of Pediatrics.