Efect surpriză al testosteronului asupra bărbaţilor!
Se pare ca testosteronul - hormornul sexual masculin - amplifica pasiunea bărbaţilor pentru branduri şi produse considerate prestigioase, afirma autorii unui studiu publicat în Nature Communications.
05 Iulie 2018, 20:51
"Pentru prima data am demonstrat că testosteronul modifică în mod direct preferinţele consumatorilor", a explicat Gideon Nave de la Wharton School, o institutie de comerţ din Philadelphia.
Oamenii de ştiinţă au testat 243 de bărbaţi cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani. Jumătate au primit în prealabil o doză de testosteron, ceilalţi un placebo. Pentru toti au fost pregatite seturi duble de produse, de aceeasi calitate, dar fabricate de mărci diferite. "In prealabil a fost masurat, printr-un sondaj realizat pe un esantion de peste 600 de barbati, nivelul de prestigiu al fiecărui brand", a precizat Nave.
Astfel, s-a constatat că "bărbaţii care au primit doze de testosteron prezentau o preferinţă mai mare faţă de produse asociate cu un statut social mai înalt (ca o marcă de lux)".
Nu s-a remarcat insa nicio predilecţie faţă de produse asimilate cu statutul de persoană influentă.
In opinia lui Nave, "să deţii produse de prestigiu este o strategie pentru a semnala rangul pe care îl ai în cadrul societăţii umane". "Efectul testosteronului este înrudit cu comportamentul unor animale, la care testosteronul creşte în general în timpul perioadei de reproducere şi favorizează trimiterea unor semnale către partenere şi către concurenţii potenţiali", a explicat expertul.
Potrivit autorilor cercetării, este nevoie de o serie de studii suplimentare pentru a garanta generalizarea acestor prime rezultate, întrucât diferenţele culturale pot să modifice comportamentele oamenilor.
Sursa: AGERPRES
Vezi și Trusa medicală de voiaj și alte sfaturi de călătorie
Citește și Sfatul medicului, cu privire la tratamentul celor mai grave boli