Tehnologia eCall, instalată pe autoturisme, "colacul de salvare" în caz de urgență
Noua tehnologie instalată pe autoturismele noi, denumită eCall, şi care generează automat apelarea numărului 112 în caz de urgență a salvat numeroase vieți.
14 Iulie 2021, 09:46
Peste 4.200 de apeluri s-au înregistrat la numărul de urgență 112 din ianuarie 2020 și până în iunie 2021.
Sistemul eCall facilitează declanșarea automată în urma impactului și, de asemenea, poate fi declanșat manual de către șofer sau unul dintre ocupanții mașinii. Odată ce s-a declanșat acest apel de urgență prin intermediul tehnologiei eCall sunt transmite o serie de date esențiale pentru echipele de salvare și vorbim de diferența față de un apel normal la 112.
În cazul apelului eCall sunt transmise, în primul și în primul rând, poziția geografică a vehiculului, sensul de deplasare, adică direcția de mers, care ne ajută foarte mult mai ales în cazul evenimentelor rutiere pe autostradă. De asemenea, în sistemul 112 se primesc și datele de identificare ale mașinii, seria, tipul de combustibil utilizat, a precizat Cătălin Chirca - purtătorul de cuvânt al STS, pentru Radio Romania Actualutati.
Foto: pixabay