Cea mai romantică gară din Europa, uitată de români, apreciată de străini
Peronul unei gări nu este numai un loc de îmbarcare spre o destinaţie, ci acesta ascunde adesea, poveşti de viaţă impresionante...de la întâlniri de dragoste siropoase sau speranţe împărtăşite, până la despărţiri dureroase.
12 Iunie 2017, 11:18
Gara este un loc în care se "scriu" amintiri pentro o viaţă, de aceea aceasta a fost considerată, de-a lungul vremii, un loc cu un romantism aparte.
În trecut, gările reprezentau o emblemă a urbei, de aceea, multe dintre clădirile destinate gărilor au o arhitectură deosebită. Dacă ignorăm chioșcurile inestetice şi cerșetorii care îşi fac din sălile de aşteptare un cămin şi privim clădirea gării ca pe un monument arhitectural, avem supriza să descoperim că multe gări din România sunt cu adevărat frumoase, în ciuda urmelor lăsate de vreme.
O gară despre care noi, românii poate nu ştim prea multe, a intrat în vizorul presei străine, fiind apreciată şi aleasă drept cea mai romantică gară din Europa. Potrivit portalului de turism YouVisit.info, cea mai romantică gară, cu cel mai frumos peron din Europa este gara din Băile Herculane.
Gara Băile Herculane a fost construită în perioada 1878-1886 și reprezintă copia fidelă a unui castel de vânătoare de lângă Viena al împărătesei Maria Tereza.
Realizată în stil baroc, clădirea gării din stațiunea de pe Valea Cernei impune respect prin aspectul său aristocratic, dar și prin istoria înglobată de-a lungul secolelor! Două elemente atrag atenția: candelabrul din interiorul gării și ceasul aplicat pe peretele exterior și care este funcțional și astăzi. O cupolă sprijinită de două coloane, în corpul central al clădirii, decorată cu picturi ale unor personaje mitologice cum ar fi Hercules, atrag fără doar şi poate atenţia trecătorilor.
Între personalitățile care au călcat pe peronul gării din Băile Herculane se află Împăratul Franz Joseph al Austro-Ungariei, regele Alexandru al Serbiei și regele Carol I al României, care s-au întâlnit pe Valea Cernei pentru a marca, în anul 1896, deschiderea canalului navigabil al Dunării la Orșova.
Însa, ceea ce i-a impresionat pe jurnaliştii străini în privinţa Gării Băile Herculane este fabulosul ei peron, îmbracat în iederă care se revarsă lin şi grandios pe stâlpii de beton, descriind parcă un decor din altă lume.
Deşi patina timpului și-a lăsat amprenta și asupra clădirii gării din Băile Herculane, aceasta încă îşi dezvăluie frumuseţea şi impozanţa de odinioară.