Restaurantele din oraşele turistice ale Italiei, obligate să vândă produse tradiţionale
Creierul de vită prăjit, o specialitate florentină, ar putea să nu fie pe gustul oricui, dar se pare că turiştii din Florenţa vor avea măcăr posibilitatea de a-l încerca în mai multe restaurante, în urma unei decizii a municipalităţii care a impus localurilor din centrul istoric să vândă specialităţi regionale în proporţie de cel puţin 70%.
24 Martie 2016, 06:11
Oraşul italian se alătură astfel altor zone turistice care au adoptat crezul „eşti ceea ce mănânci”, o mişcare menită să apere moştenirea culturală şi gastronomică a Italiei, asaltată de restaurantele tip fast-food.
Primarul Mario Nardella spune că în fiecare săptămână se deschide un nou restaurant la Florenţa, un minimarket sau un magazin cu produse asiatice, de obicei deţinute de imigranţi, care oferă mâncare ieftină şi program non-stop.
De ani buni, italienii au încercat să păstreze tradiţia, favorizând magazinele cu produse specifice (celebrul Eataly) şi restaurantele cu mâncare de sezon. Edilii oraşelor vor acum să intensifice această campanie.